فعالان عرصه کتاب در گناوه تجلیل شدند
سیرنگ: به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی روز چهارشنبه در آیینی از فعالان این عرصه در شهرستان گناوه تجلیل به عمل آمد.
كدخبر: id-89
تاريخ: 2016-11-17 10:58:33

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری گناوه در این آیین با تقدیر از برگزارکنندگان این برنامه گفت: برگزارکنندگان این گونه مراسم شایسته تجلیل هستند و باید به آنان ارج نهاد.

به گزارش سیرنگ حسین امیری، به طرح روستای کتاب اشاره کرد و افزود: این طرح که بیش از یک سال از آن می‌گذرد نقشی مهم در تحول فرهنگی روستاها و ترغیب آنان به مطالعه داشته است.

وی اظهار کرد: برپایی نشست‌های صمیمی کتابخوانی با حضور دوستداران برنامه‌ای است که مستمر ادامه خواهد یافت.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری گناوه با تقدیر از غلامحسین دریانورد یکی از نویسندگان مطرح استان گفت: با وجود همه موانعی که بر سر راه ایشان بود در زمینه فرهنگی و ترویج فرهنگ کتابخوانی برنامه‌های شاخصی اجرا کردند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گناوه گفت: با توجه به چالش‌هایی که در زمینه مطالعه در کشور ایران وجود دارد، وزارت متبوع سیاست‌هایی برای کاهش نرخ کتاب اتخاذ کرده تا اقشار مختلف بتوانند با کتاب انس بیشتری بگیرند.

علیرضا سبحانی افزود: یکی دیگر از سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بحث پایتخت کتاب است که در این زمینه باید یکسری طرح و برنامه‌ها برای این طرح ارسال شود که در شورای کارشناسی پذیرفته شود در سال آینده باید عملیاتی شود.

در این آیین که به همت انجمن هوای تازه و با همکاری شماری از ادارات این شهرستان در سالن فنی و حرفه‌ای گناوه برگزار شد، نویسندگان و فعالان کتاب مسائل و مشکلات خود را بیان کردند و در پایان از آنان تجلیل شد.

منبع: ایرنا