آثار راه یافته به ششمین سوگواره استانی تعزیه دشتستان معرفی شدند
سیرنگ: با انجام مرحله بازبینی ششمین سوگواره استانی تعزیه دشتستان هشت اثر راه یافته به بخش پایانی این سوگواره مشخص شدند.
كدخبر: id-79
تاريخ: 2016-11-16 00:09:05

محمد حسین زندویان در جمع خبرنگاران افزود: در مرحله بازبینی که از 13 تا 23 آبان ماه جاری برگزار شد از مجموع 25 متن تعزیه ارسالی هشت تعزیه مجوز حضور در بخش پایانی را دریافت کردند.

به گزارش سیرنگ وی بیان کرد: بنابر اعلام قبلی در فراخوان مقرر بود که شش اثر برای مرحله نهایی سوگواره انتخاب شود که به دلیل کیفیت بالای آثار دو اثر دیگر نیز به جمع آثار افزوده و هشت اثر معرفی شد.

زندویان گفت: تعزیه های اشک خون از خوش مکان، شهادت حر از زیارت، شهادت حضرت عباس (ع) از آبپخش، شهادت حضرت عباس (ع) و حضرت قاسم (ع) از سعد آباد، طفلان مسلم از درودگاه، روز عاشورا از سمل، شهادت حضرت قاسم (ع) از دهقاید و شهادت حضرت عباس (ع) از برازجان هشت اثر راه یافته به ششمین سوگواره استانی تعزیه دشتستان هستند.

وی یادآور شد: بوشهر یکی از قطب های مهم تعزیه و هنر نمایش دینی کشور است که هر ساله با شور و هیجان خاصی در نقاط مختلف استان تعزیه برگزار می کنند.

زندویان افزود: بازگو کردن صنحه های حادثه عظیم کربلا برای شناخت بیشتر مردم از پیام قیام امام حسین (ع) و واقعه عاشورا مهمترین رسالت آئین تعزیه خوانی است.

ششمین سوگواره استانی تعزیه دشتستان از سوم تا ششم آدر ماه 95 به میزبانی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی دشتستان و هیات ثارالله حسینیه اعظم روستای درود گاه برگزار می شود.

شهرستان دشتستان با مرکزیت شهر برازجان شاهراه ارتباطی استان بوشهر به مرکز کشور و استانهای همجوار است.

منبع: ایرنا