نمایشگاه هنرها و صنایع دستی در بوشهر برپا شد
سیرنگ: نمایشگاه هنرها و صنایع دستی با ۷۰ غرفه به همت سازمان بسیج هنرمندان استان در دبیرستان تاریخی سعادت بوشهر برگزار شد.
كدخبر: id-6441
تاريخ: 2022-11-26 21:19:40

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان بوشهر در نشست اعضای انجمن‌های هنری بسیج با بیان جایگاه هنر و صنایع دستی در فرهنگ و تمدن ایران اظهار داشت: یکی از بارزترین وجوه هر تمدن فرهنگ و هنر آن است و نمی‌توان از تمدن غنی ایران زمین سخن گفت اما مؤلفه هنر و صنایع دستی که نشأت یافته از خلاقیت ایرانیان است را نادیده گرفت.

به گزارش «سیرنگ»، مصطفی مردانی افزود: حمایت از هنرمندان، آثار هنری و صنایع دستی لازمه حفظ و توسعه هنر و صنایع دستی است و برپایی نمایشگاه‌های آثار هنری و صنایع دستی می‌تواند در ارتباط بیشتر جامعه با این مؤلفه‌های ارزشمند فرهنگ و هویت ایرانی مؤثر باشد.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه هنرها و صنایع دستی در بوشهر توسط بسیج هنرمندان خاطر نشان کرد: توسعه و تقویت شبکه هنری و هم افزایی هنرمندان صنایع دستی در استان بوشهر و تلاش برای اتصال شبکه تولید به شبکه توزیع از مهمترین اهداف برپایی این نمایشگاه است.

مردانی اظهار داشت: احیای هویت و اصالت ملی با حمایت از هنرمندان صنایع دستی و ایجاد مشاغل خانگی از رشته‌های صنایع دستی منسوخ یا در حال منسوخ شدن از اهداف بلندمدت و کلانی است که می‌توان از طریق برپایی نمایشگاه‌های هنری و صنایع دستی بدان دست یافت.

مسئول بسیج هنرمندان یادآور شد: نمایشگاه هنرها و صنایع دستی بوشهر با حضور ۱۰۰ هنرمندان هم استانی در ۷۰ غرفه در دبیرستان تاریخی سعادت برپا و در حال برگزاری است.

منبع: مهر