اختتامیه جشنواره ادبیات داستان کوتاه بسیج در بوشهر برگزار شد
سیرنگ: آئین اختتامیه جشنواره ادبیات داستان کوتاه بسیج (ادب) در استان بوشهر با معرفی برگزیدگان برگزار شد.
كدخبر: id-6440
تاريخ: 2022-11-23 13:32:41

 رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان بوشهر ظهر پنجشنبه در این آئین با اشاره به اهمیت ادبیات داستانی در روایت سازی برای نسل جوانان و نوجوان کشور اظهار داشت: داستان از کهن‌ترین هنرهای بشری است و حتی نقش نگارهای اولیه نیز به نوعی داستان سرایی از وقایع هستند.

به گزارش «سیرنگ» به نقل از خیرگزاری مهر، مصطفی مردانی افزود: ارزشمندی داستان با گذر زمان بیشتر شده است و در شرایط امروزی با توجه شتاب روزافزون وقایع داستان‌های کوتاه مخاطبان بسیاری دارد.

وی خاطرنشان کرد: سازمان بسیج هنرمندان استان بوشهر یازدهمین جشنواره داستان کوتاه بسیج (ادب) برگزار نموده و در این آئین برگزیدگان آثار و هنرمندان برتر معرفی و تقدیر می‌شوند.

مردانی در خصوص بخش‌های جشنواره گفت: فراخوان این رویداد هنری در بخش‌های بزرگسال، زیر ۱۷ سال و بخش ویژه غزه منتشر شد و در بخش بزرگسالان شایسته قیام رتبه اول را کسب نمود. در این بخش حبیب خدامی و فرخ رزمی به ترتیب حائز عناوین دوم و سوم شدند. همچنین از فرشته گزدرازی تقدیر شد.

وی یادآور شد: در بخش زیر ۱۷ سال محمدمهدی مردانی، فاطمه جعفرپور و آمنه طبیبان مجرد عناوین اول تا سوم را به دست آوردند. و در بخش غزه محمدمهدی مردانی در بخش غزه رتبه نخست کسب کرد.

شایان ذکر است خداداد رضایی، عبدالکریم نیسنی و صدیقه مزارعی زاده داوری آثار جشنواره ادبیات داستان کوتاه بسیج را در استان بوشهر را بعهده داشتند.