فراخوان سوگواره هنری عاشورایی بوشهر منتشر شد
سیرنگ: فراخوان سوگواره هنری عاشورایی ویژه استان بوشهر در چهار بخش نقاشی‌خط و خوشنویسی، عکاسی، پوستر و تصویرسازی منتشر شد.
كدخبر: id-6432
تاريخ: 2021-08-14 19:41:06

امید پارسایی فر رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: حوزه هنری و سازمان تبلیغات اسلامی این استان، با رویکرد کشف استعداد‌های هنری و فرهنگی و خلق آثار ارزشمند هنری و با هدف تکریم و تعظیم حماسه جاودان و الهی حضرت اباعبدالله الحسین (ع) سوگواره هنر عاشورایی را برگزار می‌کنند.

به گزارش «سیرنگ»، وی  افزود: هنرمندان استان بوشهر می‌توانند آثار هنری خود را در ۴ بخش نقاشی‌خط و خوشنویسی، عکاسی، پوستر و تصویرسازی به دبیرخانه این سوگواره ارسال کنند.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر ادامه داد: آثار ارسالی در بخش خوشنویسی و نقاشی‌خط با استفاده از آیات ۲۷ تا ۳۰ سوره مبارکه والفجر، اشعار عاشورایی از شاعران اهل‌بیت (ع) استان و کشور و کتیبه‌ها و بیرق‌های عاشورایی، در بخش عکاسی در زمینه روضه‌های خانگی، کودکان عاشورایی، اهداء نذور و توزیع کمک‌های مردمی، مراسم تعزیه‌ و برافراشته شدن نماد‌ها، بیرق‌ها و پرچم‌های عاشورایی در میدان‌ها و معابر عمومی شهر، مراکز درمانی و بیمارستانی و دستگاه‌ها و اداره‌ها، در بخش تصویرسازی با موضوع کودکان عاشورایی و آیین‌های عزاداری و سوگواری عاشورایی در شهر‌ها و روستا‌های استان بوشهر و در بخش طراحی پوستر و گرافیک در زمینه کوچک‌ترین سرباز حضرت علی‌اصغر (ع)، پیام‌های حماسه عاشورا، سرداران عاشورایی استان بوشهر و استان بوشهر؛ سرزمین آیین‌ها، نماد‌ها و نوا‌های عاشورایی صورت گیرد.

Thumbnail

پارسایی فر بیان کرد: علاقه‌مندان به شرکت در این سوگواره هنری می‌توانند آثار خود را از طریق واتساپ و ایتا با شماره ۰۹۱۷۱۷۳۱۹۴۱، ایمیل Artbushehr@gmail.com، اینستاگرام artbushehr@ بفرستند و یا به صورت حضوری به نشانی بوشهر، میدان قدس، ابتدای بلوار رئیسعلی دلواری، حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر تحویل دهند.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر اعلام کرد: شماره تماس ۰۷۷۳۳۳۲۹۰۵۱ پاسخگوی دوستداران شرکت در این فراخوان هنری خواهد بود.

پارسایی فر مهلت پایانی ارسال آثار را ۶ شهریور عنوان کرد و گفت: در هر بخش به نفر اول تندیس و لوح تقدیر و پنج میلیون ریال، نفر دوم، لوح تقدیر و چهار میلیون ریال و نفر سوم لوح تقدیر و سه میلیون ریال اهدا می‌شود.