شرکت ۵۴ کشور در جشنواره بین‌المللی پویانمایی بوشهر
سیرنگ: دبیر جشنواره بین‌المللی پویانمایی بوشهر گفت: ۵۴ کشور با ارسال ۲۰۰ اثر در نخستین دوره جشنواره بین‌المللی پویانمایی و سی جی آی (تصاویر تولیدشده با رایانه) با نام «ایران – بوشهر» شرکت کردند.
كدخبر: id-6420
تاريخ: 2020-11-01 00:53:00

 حمید حق‎‌جو در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ایران، برزیل، چین، کانادا، آمریکا، هند، ایتالیا، ترکیه، کره جنوبی و ژاپن از جمله کشورهای شرکت‌کننده در این جشنواره هستند.

به گزارش «سیرنگ»، دبیر فصل دوم جشنواره بین‌المللی پویانمایی بوشهر گفت: با توجه به اتمام مهلت آثار اکنون اکران آنها از طریق پلتفرم میدیو (MIDIO) به عنوان نخستین بستر اینترنتی برای پخش پویانمایی آنلاین در کشور آغاز شده‌ است.

وی بیان کرد: در قالب اکران هر شب ۴ اثر از طریق پلتفرم یاد شده اکران می‌شود و شرکت‌کنندگان باید در نهایت سه اثر برتر را از دیدگاه خود انتخاب کنند، پس از پایان اکران پویانمایی‌ها در اسفندماه داوران هیئت انتخاب و داوران پایان دوره در ۲ مرحله آثار ارسالی را ارزیابی می‌کنند.

حق‎‌جو افزود: در نهایت آثار برگزیده جشنواره انتخاب و منتخبان فصل‌های نخست و دوم با اهدای جایزه و لوح مورد تجلیل قرار می‌گیرند، اختتامیه فصل نخست جشنواره بین‌المللی پویانمایی بوشهر برای سال گذشته تدارک دیده شده بود که به دلیل شرایط کرونایی و محدودیت‌های آن به سال جاری موکول شد.

Thumbnail

دبیر فصل دوم جشنواره بین‌المللی پویانمایی بوشهر عنوان کرد: کشف و شناسایی افراد مستعد و ایجاد فرصت‌های مختلف برای اهالی انیمیشن و هنرهای دیجیتال و سی جی آی را از جمله مأموریت اصلی مسئولان برگزاری برای جشنواره انیمیشن بوشهر است.

وی در پایان تصریح کرد: انتخاب و داوری آثار در ۲ بخش ملی و بین‌الملل انجام می‌گیرد که در بخش‌های آن بهترین اثر، کارگردان، جلوه‌های ویژه بصری، فیلم اولی، فیلم‌نامه، صداگذاری و موسیقی، طراحی صحنه، کاراکتر و اثر سی جی آی انتخاب خواهد شد.

منبع: فارس