کتاب شعر «سیب‌های سرخ معطر» در بوشهر رونمایی شد
سیرنگ: کتاب شعر آیینی «سیب‌های سرخ معطر» اثر حسین دارند توسط هنرمندان پیشکسوت حوزه هنری در حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر رونمایی شد.
كدخبر: id-6401
تاريخ: 2020-08-19 06:37:27

شاعر استان بوشهر در این آئین با اشاره به مضامین سروده‌های خود اظهار داشت: مضامین اشعار، آئینی و با رویکردهای گوناگون است.

به گزارش «سیرنگ»، حسین دارند با اشاره به قالب و تعداد اشعار کتاب «سیب‌های سرخ معطر» یادآور شد: قالب اشعار این کتاب، متفاوت، ولی بیش‌تر غزل است و این کتاب شامل چهل‌وپنج شعر است.

وی با اشاره به نام این کتاب اظهار داشت: معمولاً نام کتاب باید با مضامین و محتوا، همخوانی و تناسب داشته باشد؛ به همین خاطر، چون سیب، از برترین میوه‌هاست و در ادبیات، سابقه و جایگاه خاصی دارد و همچنین، رنگ سرخ آن، تداعی خون و قیام است، عنوان «سیب‌های سرخ معطر» انتخاب‌شده است.

دارند ضمن تقدیر از حوزه هنری استان بوشهر بیان کرد: مراحل چاپ این کتاب، به وسیله حوزه هنری انقلاب اسلامی انجام‌گرفته که به سهم خود، از همه دست‌اندرکاران چاپ این کتاب، به ویژه از رئیس حوزه هنری استان بوشهر و همکاران خوبشان، بسیار سپاسگزارم و امید است شاهد شکوفایی بیشتر این‌گونه کارها باشیم.

وی یادآور شد: کتاب «سیب‌های سرخ معطر» در ۱۲۵۰ نسخه و در ۸۴ صفحه توسط انتشارات سوره مهر، چاپ‌شده است.

Thumbnail

حسین دارند متولد سال ۱۳۳۰ از روستای جتوط، از توابع بخش سعدآباد (استان بوشهر) است و در رشته زبان و ادبیات فارسی تحصیل‌کرده است.

مجموعه غزل «یک سوره از شب‌های مهتابی»، مجموعه اشعار آئینی «تیغ و ابریشم»، گزیده شعر دفاع مقدس و پایداری شاعران استان بوشهر با عنوان «به تعبیر لاله‌ها» و گزیده سروده‌های عاشورایی شاعران استان بوشهر با عنوان «تلاوت لب‌های تشنه» برخی از آثار حسین دارند، شاعر استان بوشهر است که تاکنون به چاپ رسیده است.

شایان ذکر است مجموعه شعر «سیب‌های سرخ معطر» در بهمن‌ماه سال ۹۸ آماده چاپ و رونمایی بود که به دلیل شیوع ویروس کرونا آئین رونمایی از آن به تعویق افتاد.