افزایش 120 درصدی فروش تابستانه کتاب در استان بوشهر
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: فروش تابستانه کتاب در استان نسبت به بهارانه کتاب افزایش ۱۲۰ درصدی داشته است.
كدخبر: id-6397
تاريخ: 2020-08-24 05:00:06

فاطمه کرمپور در جمع فعالان حوزه کتاب اظهار داشت: به منظور رونق بخشیدن به بازار کتاب و ترویج کتابخوانی طرح تابستانه کتاب امسال با شعار «کتاب بخوانیم، ایمن بمانیم» اجرا شد.

به گزارش «سیرنگ»، وی اضافه کرد: این طرح از ۱۸ الی ۳۰ مرداد ماه همزمان با سراسر کشور در کتابفروشی های عضو این طرح در استان بوشهر نیز اجرا شد که هفت کتاب‌فروشی در مرکز استان و پنج کتاب‌فروشی در شهرستان‌ها مشارکت داشتند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر افزود: با پایان این طرح در ۳۰ مرداد ماه و بر اساس آمارهای اعلام شده، در استان بوشهر از نظر تعداد کتاب و میزان فروش نسبت به بهارانه کتاب امسال رشد ۱۲۰ درصدی را شاهد بودیم.

کرمپور با بیان اینکه در این طرح کتابفروشی‌ها با یارانه ۲۰ درصدی کتاب‌های عمومی، کودک و نوجوان و دانشگاهی را به مخاطبان ارائه کردند، گفت: هر خریدار مجاز به خرید کتاب تا سقف ۱۵۰ هزار تومان و بهره‌گیری از ۳۰ هزار تومان یارانه بود.

وی تعداد کتاب‌های فروش رفته توسط کتابفروشی‌های استان بوشهر حاضر در این طرح را بیش از پنج هزار و ۵۵۶ جلد عنوان و اظهار کرد: ارزش ریالی این تعداد کتاب فروش رفته بیش از دو میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر با اشاره به شرایط حال حاضر کشور و شیوع ویروس کرونا یادآور شد: در «تابستانه کتاب ۹۹» به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شرایط شیوع و گسترش ویروس کرونا و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، خریدهای غیرحضوری نیز با ثبت اطلاعات مربوطه در پنل از سوی کتاب‌فروشی‌ها فراهم شد.

منبع: مهر