موزه مطبوعات، چاپ و نشر بوشهر راه‌اندازی می‌شود
سیرنگ: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: موزه مطبوعات، چاپ و نشر فرصتی برای آشنایی با قدمت تاریخی و بسیار بالای این استان در عرصه‌های فرهنگی است که بزودی راه‌اندازی می‌شود.
كدخبر: id-6396
تاريخ: 2020-09-16 04:53:37

مجید خورشیدی در نشست با مسئولان  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با تاکید بر معرفی جایگاه این استان در عرصه نشر مطبوعات و چاپ اظهار داشت: سابقه کهن یک منطقه با فرهنگ، اندیشه‌ و دستاوردهای آن بخش شناخته و مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

به گزارش «سیرنگ»، وی با بیان اینکه استان بوشهر دارای قدمت بالای تاریخی در عرصه‌های مختلف است افزود: باید این ظرفیت‌‌ها با ترویج آن بیشتر به جامعه معرفی شود.

معاون استاندار بوشهر، با اشاره به اینکه مردم استان بوشهر از دیرباز با شرایط جغرافیایی خاص به فرهنگ و رسانه اهمیت زیاد قائل بودند خاطرنشان کرد: احیاء فرهنگ و قدمت تاریخی بوشهر در ارتباط با فرهنگ، هنر و رسانه یکی از ضروریات است.

خورشیدی از راه‌اندازی موزه مطبوعات، چاپ و نشر استان خبر داد و بیان کرد: افتتاح این موزه یک اتفاق مهم و تاثیرگذار است و به عنوان یک مرجع و منبع اصلی در جنوب کشور  محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر راه‌اندازی موزه یاد شده در هفته وحدت تصریح کرد: دستگاه‌های مرتبط با همکاری و تعامل بیشتر برای افتتاح موزه مطبوعات، چاپ و نشر استان بوشهر تلاش کنند تا در هفته وحدت مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر هم بر اهمیت ایجاد موزه مطبوعات، چاپ و نشر استان تاکید کرد و گفت: امیدواریم بوشهر با پشتوانه عظیم تاریخی و فرهنگی استان بوشهر با تعامل بین بخشی دستگاه‌های متولی بتوان این موزه و زیر ساخت فرهنگی ایجاد شود.

فاطمه کرمپور با تاکید بر تامین اعتبارات لازم برای اجرای طرح‌های مورد نظر در موزه مطبوعات، چاپ و نشر استان عنوان کرد: بخش اعظم محتوای موزه تدوین شده که به محض واگذاری اعتبار برای چیدمان موزه اقدام می‌شود.

عبدالرحمن برزگر رئیس انجمن سینمای جوانان نیز در این نشست با ارائه گزارشی از روند بازسازی، تولید محتوای نمایشگاهی و دیجیتال خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده در 2 ماه آینده ضمن تایید محتوا، موزه مطبوعات، چاپ و نشر استان راه اندازی می‌شود تا این موزه ، مکانی برای آشنایی عموم مردم  با صنعت چاپ استان بوشهر باشد.

Thumbnail

برزگر ضمن ابراز امیدواری از تامین اعتبار لازم برای افتتاح موزه مطبوعات، چاپ و نشر استان بوشهر اظهار داشت: امیدواریم با راه‌اندازی این موزه تا چند ماه آینده، میزبان حضور علاقه‌مندان این حوزه در این موزه  باشیم .

علی درویشی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر هم با تاکید بر همکاری و مساعدت مالی به این پروژه موزه مطبوعات، چاپ و نشر استان خاطرنشان کرد: امیدواریم که افتتاح موزه مطبوعات، چاپ و نشر استان با جدیت بیشتری دنبال شود.

درویشی  تاکید کرد: امید می‌رود با اهتمام و کوشش مسئولان مربوطه، موزه مطبوعات، چاپ و نشر استان   ایجاد  شود و زمینه لازم برای افتتاح این موزه و معرفی ظرفیت‌های بزرگ و تاثیرگذار مطبوعات و رسانه استان  فراهم شود.

منبع: تسنیم