‌دومین دوره جایزه ملی غزل حسین جلال‌پور برگزار می‌شود
سیرنگ: دومین دوره جایزه ملی غزل حسین جلال‌پور با محوریت غزل پیش‌رو به همت خانواده و دوستان این شاعر در گناوه برگزار می‌شود.
كدخبر: id-6393
تاريخ: 2020-09-09 03:04:31

به نقل از روابط عمومی جایزه ملی غزل حسین جلال‌پور، دومین دوره این جایزه ملی، به‌پاس سه دهه حضور تأثیرگذار دکتر حسین جلال‌پور، شاعر و پژوهشگر فقید جنوب کشور در عرصه غزل پیش‌رو ایران به همت خانواده و دوستان این شاعر در زادگاه وی (بندر گناوه) برگزار می‌شود.

به گزارش «سیرنگ»، با انتخاب شورای سیاست‌گذاری دومین دوره جایزه ملی غزل حسین جلال‌پور، حسن فرهادی به‌عنوان دبیر دومین دوره این جایزه معرفی شد و این رویداد ملی فعالیت خود را به‌صورت رسمی آغاز کرد.

بر اساس این خبر، فراخوان دومین جایزه غزل حسین جلال‌پور هفته پایانی شهریورماه جاری منتشر می‌شود و آغاز ارسال آثار به این رویداد نیز از هفته اول مهرماه آغاز خواهد شد.

همچنین آئین پایانی جایزه ملی غزل حسین جلال‌پور دی‌ماه ۹۹ برگزار خواهد شد.

حسین جلال‌پور در سال ۱۳۵۵ در گناوه به دنیا آمد. او از شاعران موفق جریان دهه هفتاد غزل بود و مجموعه «کلاغ بعد از باغ» او یکی از کتاب‌های برجسته این جریان به‌شمار می‌رود.

جلال‌پور مدرک دکتری ادبیات خود را از دانشگاه چمران اهواز گرفت و سال‌ها به‌عنوان رئیس گروه ادبیات دانشگاه آزاد بهبهان فعالیت داشت.

«تصحیح دیوان محمدخان دشتی» و «تصحیح دیوان خواجوی کرمانی» از آثار اوست.

علاوه بر این از جلال‌پور، نقدها و مقاله‌های علمی پژوهشی بسیاری به جا مانده است.

حسین جلال‌پور در دهم فروردین ۱۳۹۸ در سانحه تصادف در محور خورموج- بوشهر درگذشت.