راهیابی گناوه به مرحله نیمه نهایی پایتخت کتاب ایران
سیرنگ: شهر گناوه از استان بوشهر به مرحله نیمه نهایی ششمین برنامه انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران راه یافت.
كدخبر: id-6353
تاريخ: 2020-01-27 13:10:41

رئیس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی اظهار داشت: در ششمین برنامه انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران، شهر گناوه به همراه ۳۷ شهر دیگر کشور موفق به راهیابی مرحله نیمه نهایی این دوره شده‌است.

به گزارش «سیرنگ»، علیرضا سبحانی افزود: ششمین برنامه انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران از ابتدای تیرماه با اعلام فراخوان از سوی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تمامی نهادها و سازمان‌های ذی‌ربط شروع به کار کرد.

وی گفت: در این رویداد با اعلام فراخوان ارسال آثار شهرهای متقاضی شرکت در این طرح، ۱۶۳ شهر آثار و مستندات خود را به دبیرخانه مرکزی ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال کردند.

وی ادامه داد: باتوجه به کیفیت آثار ارسالی در این دوره نسبت به دوره‌های گذشته، داوران مراحل اولیه این طرح برخلاف روال سال‌های گذشته که ۲۰ شهر را به‌عنوان شهرهای راه‌یافته به مرحله نیمه‌نهایی انتخاب می‌کردند که در این دوره ۳۸ شهر را برای این مرحله انتخاب و به دبیرخانه معرفی کردند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی گناوه یادآور شد: داوری مرحله نیمه‌نهایی و نهایی این رویداد در روزهای آینده برگزار خواهد شد و در آیین اختتامیه که  ۱۹ بهمن‌ماه جاری در محل سالن همایش‌های کتابخانه ملی ایران برگزار خواهد شد ششمین پایتخت کتاب ایران و چهار شهر خلاق در زمینه کتاب‌خوانی معرفی خواهد شد.