معرفی هیئت‌داوران جشنواره ملی عکس بوشهر توریسم
سیرنگ: در احکام جداگانه از سوی دبیر جشنواره ملی عکس بوشهر توریسم، هیئت‌داوران این جشنواره معرفی شدند.
كدخبر: id-6338
تاريخ: 2019-12-17 13:12:12

به گزارش «سیرنگ» به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، عبدالرحمن برزگر با اعلام این خبر گفت: مهرداد اسکویی، جاسم غضبان پور و سید محمد فاطمی به عنوان هیئت‌داوران این جشنواره انتخاب شدند.

وی افزود: ۱۲۶۰ قطعه عکس از ۸۰ عکاس از شهرهای مختلف کشور آثار خود را به این جشنواره ارسال کردند.

برزگر بیان کرد: در اردوی ملی این جشنواره، ۱۰ عکاس ملی به همراه ۴۰ عکاس استانی طی سه روز اردو در مناطق عمده توریستی و گردشگری از شمال تا جنوب استان را عکاسی کردند.

مدیر انجمن سینمای جوانان استان بوشهر در خصوص بزرگترین رویداد عکاسی استان تصریح کرد: انجمن سینمای جوانان استان بوشهر با همکاری دبیرخانه دائمی بوشهر توریسم این رویداد با هدف معرفی میراث فرهنگی هویت تاریخی و گردشگری استان در سطح ملی و بین‌المللی، معرفی بسترهای مناسب برای جلب سرمایه‌گذار در حوزه گردشگری استان بوشهر، ثبت فضای گردشگری و خدمات برای جذب مخاطبان، گردشگران و علاقمندان به فرهنگ و هنر و تمدن از ایران و سراسر دنیا، باز تولید اشتغال فرهنگی و گردشگری به صورت مستقیم و غیرمستقیم در منطقه، تقویت و مستندنگاری شهری و روستایی از طریق تولید محتوا، نقش‌پذیری استان بوشهر به عنوان شاهراه دریایی ابریشم، شناخت ظرفیت‌ها و چالش‌های توریسم در استان، جلب مشارکت بخش خصوصی و فعال‌سازی بخش دولتی در حوزه گردشگری و معرفی و مستندسازی دره باستانی لیر واقع در بندر سیراف و همچنین کوه نمک جاشک برگزار می‌شود.

جشنواره ملی عکس بوشهر توریسم در دو بخش ملی و استانی با برگزاری نمایشگاه و مراسم اختتامیه در ۲۷ آذرماه برگزیدگان خود را اعلام می‌کند.

Thumbnail

شایان ذکر است مهرداد اسکویی متولد ۱۳۴۸ در تهران فیلم‌ساز، تهیه‌کننده، پژوهشگر و عکاس ایرانی، فارغ‌التحصیل کارگردانی سینما است که اغلب آثار وی در جشنواره‌های معتبر ملی و بین‌المللی مورد توجه قرار گرفته و جوایز متعددی را کسب کرده‌ است. در سال ۱۳۸۹ انجمن مستندسازان سینمای ایران جایزه بزرگداشت خود را در جشن خانه سینما، به پاس یک عمر فعالیت مستندسازی به وی اهدا کرد.

 جاسم غضبان‌پور از سال ۱۳۵۵ کار خود را با عکاسی مستند اجتماعی شروع و از همان ابتدا تلاش در ثبت اوضاع و احوال مردم زادگاهش کرد. او فعالیت خود را با عکاسی از وقایع انقلاب اسلامی ادامه داد. بعدها با شروع حمله عراق به ایران عکاسی از جنگ را آغاز کرد و تا پایان جنگ به عنوان عکاس در جبهه‌ها فعالانه حاضر بود.

سید محمد فاطمی عکاس، تصویربردار و مدرس عکاسی است که فعالیت در باشگاه رادیویی و تلویزیونی جوان در سال ۱۳۸۱ آغاز کرده و هم اکنون در انجمن سینمای جوانان فعالیت دارد.