نمایشگاه نقاشی هنرمند آلمانی در بوشهر برگزار می‌شود
سیرنگ: رئیس موزه هنرهای معاصر تهران گفت: نمایشگاه نقاشی «گونتر اوکر» هنرمند آلمانی با عنوان «کرنش به حافظ» دی‌ماه امسال در بوشهر برپا می‌شود.
كدخبر: id-6321
تاريخ: 2019-12-07 12:54:19

احسان آقایی در نشست هماهنگی برگزاری این نمایشگاه با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر افزود: کشور ایران از لحاظ فرهنگ و هنر در رده اولین‌ها قرار دارد و نگاه و توجه یک هنرمند برجسته از اروپا به آثار فاخر ایرانی افتخار است که باید به آن بالید.

به گزارش «سیرنگ»، وی بیان کرد: گونتر اوکر نقاش برجسته آلمانی در بازدید از آثار و اماکن فرهنگی و هنری ایران، هنر ایران را به نگین یک انگشتر تشبیه و علاقه شدید وی به این میراث گران‌بها موجب خلق ۴۲ اثر ارزشمند نقاشی از حافظ شده است.

آقایی ادامه داد: این هنرمند آلمانی آثار خود را با الهام از دیوان حافظ به سه روش چاپ سیلک، برجسته و لیتو تولید کرده است.

وی افزود: به دلیل ترجمه دیوان حافظ به زبان آلمانی بیش از ۲ سال زمان برای آن صرف و در سال ۹۴ در حافظیه شیراز از این آثار رونمایی شد.

آقایی ادامه داد: پس از گشایش نمایشگاه گونتر اوکر در آلمان به گفته سفیر ایران در آلمان فروش دیوان حافظ به حد چشمگیری مورد علاقه جوانان و نوجوانان قرار گرفت.

رئیس موزه هنرهای معاصر تهران یادآور شد: این نمایشگاه تاکنون در ۶ استان کشور برپا شده و آثار این هنرمند هم اکنون نیز در شهر رشت به نمایش درآمده است.

آقایی اظهار داشت: بوشهر از قدمت، تمدن و فرهنگ و هنر اصیلی برخوردار است و همین امر منجر شد این شهر هفتمین مکان برگزاری نمایشگاه هنرمند آلمانی باشد.

وی افزود: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های خوبی در عرصه هنر است و باید به بهترین شکل ممکن از آن برای ارتقای سطح فرهنگ و هنر استفاده کرد.

آقایی گفت: هنرمندان متعددی در بخش‌های مختلف هنر از استان بوشهر به جامعه معرفی شده‌اند که این نشان از جایگاه هنر در بین مردم این منطقه دارد.

وی بیان کرد: شهر بوشهر به دلیل پیشینه تاریخی و فرهنگی شایسته داشتن یک نمایشگاه استاندارد است که امیدوارم با همکاری و همدلی مسئولان این مهم در بوشهر به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: با هماهنگی‌های انجام شده نمایشگاه کرنش به حافظ از ۱۰ دی‌ماه سال جاری در بوشهر برگزار می‌شود.

فاطمه کرم پور افزود: همزمان با برگزاری این نمایشگاه آثاری از هنرمندان حوزه هنرهای تجسمی نیز به نمایش گذاشته می‌شود.

منبع: ایرنا