تعداد اجراها و تماشاگران تئاتر استان بوشهر روند صعودی دارد
سیرنگ: نایب‌رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر گفت: تعداد اجراها و تماشاگران تئاتر استان بوشهر روند صعودی دارد.
كدخبر: id-6292
تاريخ: 2019-11-12 09:32:58

محمد مظفری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تئاتر یک رسانه است که مفاهیم مهم ارزشی را از این طریق می‌توان منتقل کرد. از این رسانه مهم برای کارهای مهم کمتر استفاده می‌کنیم.

به گزارش «سیرنگ»، وی با اشاره به اینکه تئاتر در استان بوشهر کم کم در حال دیده شدن است، تصریح کرد: ۶۱ نمایش در نیمه نخست امسال اجرای عمومی شد و این یک اتفاق خوب است که در استان بوشهر می‌افتد.

نایب‌رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر گروه‌های نمایشی ما بدون کمترین پشتوانه از دستگاه‌های دولتی کارهای خوبی را تولید می‌کنند و امیدواریم شاهد بهبود اقتصاد تئاتر هم در این راستا باشیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر شش نمایش از استان بوشهر در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی در حال اجرا هستند.

مظفری بیان کرد: جشنواره هنرهای نمایشی و تئاتر استانی ویترین همین عملکردها است و انتظار داریم بودجه کافی برای اجرای برنامه‌ها جشنواره تئاتر تخصیص یابد.

وی ادامه داد: توجه به تئاتر به عنوان یک رسانه مهم که با مردم ارتباط موثری دارد بسیار خوب است.

نایب‌رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر گفت: در نیمه نخست امسال ۶۱ نمایش با ۲۵۳ سانس اجرا و ۲۷ هزار و ۷۵۸ تماشاگر در استان بوشهر داشتیم.

وی تاکید کرد: اقتصاد هنر هنوز هم نتوانسته نیازهای خود را تامین کند. واگذاری فضاهای هنری و یا ورزشی به بخش خصوصی مشکلات فعالان این حوزه را بیشتر کرده است. پلاتوهای نمایش برای هنرمندان اهمیت بالایی دارد و انتظار داریم دولت حمایت لازم را داشته باشد.