فراخوان جایزه ملی غزل حسین جلال‌پور منتشر شد
سیرنگ: فراخوان نخستین دوره جایزه ملی حسین جلال پور (جایزه مستقل غزل) شاعر فقید شهرستان گناوه منتشر شد.
كدخبر: id-6272
تاريخ: 2019-10-25 19:45:58

دبیر  جایزه ملی مستقل غزل حسین جلال پوراظهار داشت: رونمایی از پوستر و سایت نخستین دوره جایزه غزل حسین جلالپور از سوی دختر خردسال زنده‌یاد حسین جلالپور انجام شد و در این مراسم اعضای هیئت علمی و هیئت اجرایی به همراه خانواده و دوستداران این شاعر فقید حضور خواهند داشتند.

به گزارش «سیرنگ»، حسن فرهادی بیان داشت: کامران دشتی از هنرمندان فیلمساز و طراح بوشهری طرح اولیه پوستر را آماده کرده و اجرای کار نهایی از سوی مستوره زیارت‌زاده انجام شده است.

وی تاکید کرد: قرار بود که در ابتدا سایتی طراحی کنیم که در دوران برگزاری جایزه بتوانیم از آن استفاده کنیم؛ اما در نهایت تصمیم بر آن شد که این سایت شخصی آثار زنده‌یاد دکتر حسین جلالپور باشد و در آن بخشی برای مسابقه طراحی شود تا داوطلبان بتوانند آثارشان را به سایت ارسال کنند.

فرهادی با اشاره به زمان اعلام فراخوان این جایزه گفت: در پایان این مراسم نشست خبری با رسانه‌های محلی و استانی برگزار و فراخوان جشنواره نیز خوانش و در اختیار اصحاب رسانه قرار گرفت.

وی بیان کرد: در نشست امروز  همزمان با فراخوان جایزه، اسامی داوران نیز اعلام شد تا مخاطبانی که می‌خواهند در جایزه شرکت کنند با داوران این دوره آشنا باشند.

فرهادی افزود: نخستین دوره جایزه غزل حسین جلالپور به‌منظور یادکرد و پاسداشت سه دهه حضور تأثیرگذار این شاعر و پژوهشگر در عرصه غزل پیشرو ایران، با هدف شناسایی و معرفی جوانانی که حضور جدی در عرصه غزل پیشرو دارند و همچنین پژوهشگرانی که درباره غزل، تحقیق و مقاله عرضه کرده اند، دیماه سال جاری در بندر گناوه، زادگاه دکتر حسین جلالپور برگزار خواهد شد.

Thumbnail

وی با اشاره به بخش های این جایزه ملی ادبی تاکید کرد: این بخش ها شامل سه بخش غزل های ارسالی، مجموعه چاپ شده غزل و پژوهش و مقاله شامل غزل های ارسالی (حداقل ۳ و حداکثر ۵ اثر)، مجموعه چاپ‌شده غزل و پژوهش و مقاله است.

فرهادی با بیان اینکه حداکثر سن برای حضور در بخش غزل های ارسالی ۳۰ سال و بخش کتاب ۳۵ سال تعیین شده است گفت: بخش مقاله و پژوهش شرایط سنی ندارد.

وی با اشاره به داوران بخش پژوهش، کتاب غزل و غزل های ارسالی خاطرنشان کرد: ابوالفضل خطیبی، سعید رضوانی، رضا معتمد، مهری بهفر و عاطفه طیه داوران بخش پژوهش و داوران بخش کتاب غزل نیز هرمز علیپور، سیامک بهرامپرور و غلامرضا طریقی و داوران بخش غزل های ارسالی نیز  حسن صادقی پناه، صالح دروند و  طاهره خنیا هستند.

فرهادی با اشاره به عوامل این جایزه ملی غزل تصریح کرد: اعضای هیئت مؤسس این جایزه ملی بانو ندا ابنعلی و آقایان عزت الله بهمنی، ابراهیم اسماعیلی، حسن فرهادی، مهدی بیات نسب، دبیر جایزه نیز حسن فرهادی، اعضای هیئت علمی نیز امید طبیبزاده، علی هوشمند، ارمغان بهداروند، حمیدرضا وطنخواه و محمدسعید میرزایی و مسئول اجرایی آن هم بانو فاطمه اسماعیلی هستند.

دبیر نخستین دوره جایزه ملی غزل حسین جلالپور با اشاره به روزشمار جایزه ملی غزل زنده یاد دکتر حسین جلالپور گفت: برنامه زمانبندی جایزه شامل فراخوان و شروع ثبت‌نام در ۲ آبانماه، آخرین مهلت ارسال آثار یکشنبه ۱۶ آذرماه، داوری آثار ۱۷ آذر تا ۵ دیماه و اعلام اسامی پذیرفته شدگان شنبه ۶ دیماه است.

منبع: مهر