برترین‌های جشنواره قصه‌گویی بوشهر معرفی شدند
سیرنگ: در آیینی با حضور قصه‌گویانی از سراسر استان بوشهر برترین‌های مرحله استانی بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی معرفی شدند.
كدخبر: id-6269
تاريخ: 2019-10-14 01:42:07

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر در این آیین اظهار داشت: قصه‌گویی یک شیوه تربیتی غیرمستقیم است که حتی در قرآن کریم نیز هنگامی‌که خداوند می‌خواهد با انسان‌ها سخن بگوید و آن‌ها را از سرگذشت پیشینیان با خبر کند زبان قصه را برمی‌گزیند و این نشان از اهمیت این شیوه در تربیت انسان‌ها است.

به گزارش «سیرنگ»، سمیه رسولی افزود: قصه به پرورش جان و روان کودک می‌پردازد و به او می‌آموزد که خوب را از بد جدا کند، خوبی‌ها را بردارد و بدی‌ها را رها کند.

وی تصریح کرد: قصه پای کودک را به میدان تجربه باز می‌کند و پس از اتمام قصه، کودک یک جهان دیگری را همراه با شخصیت‌های قصه تجربه می‌کند.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر بیان کرد: هیئت‌داوران این جشنواره در بخش‌های زنان و مردان، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها و دختران و پسران متشکل از مهشید جهازی، محسن حلوایی، زهرا جهان‌افروزیان و مهری دشت دار و در بخش نوجوان متشکل از آناهیتا ملکی وند، نیوشا نجف وند و هستی محمدی نژاد بوده‌اند.

رسولی افزود: در بخش زنان و مردان بالای ۱۸ سال سوسن حیاتی با قصه مراد غریبه از مرکز دیلم نفر اول، زینب احمدی با قصه هدیه شگفت‌انگیز از اهرم نفر دوم، سیده نگار بهرسی با قصه جنگ خندق از خورموج نفر سوم، فاطمه بصیرت با قصه سوگل از گناوه نفر چهارم و مریم فتاح با قصه دختر دهقان از دیلم نفر پنجم معرفی‌شده‌اند.

وی بیان کرد: در بخش دختران و پسران راه‌یافته به مرحله ملی امیرحسین ضرغامیان پور با قصه خربرفت و خربرفت از اهرم نفر اول، مینا خسروی با قصه کلوچه‌های خدا از دیر نفر دوم و فاطمه میر جهان مردی با قصه پادشاه و وزیر دانا از دیلم نفر سوم شدند.

Thumbnail

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر گفت: در بخش پدربزرگ و مادربزرگ‌ها نیز زهرا رضایی طرحانی با قصه جادوگر سبز و نرگس دشتیان با قصه نذر از بوشهر به ترتیب رتبه‌های اول و دوم و ژاله بحرینی مطلق با قصه بخارک از برازجان رتبه سوم را کسب کردند.

وی تصریح کرد: در بخش نوجوان نیز امیرحسین ضرغامیان پور با قصه خربرفت و خربرفت از اهرم نفر اول، مینا خسروی با قصه کلوچه‌های خدا از دیر دوم و فاطمه میر جوانمردی با قصه پادشاه و وزیر دانا از دیلم را به عنوان نفر سوم راه‌یافته به مرحله ملی معرفی کردند.

رسولی افزود: هیئت‌داوران نوجوان این جشنواره در بخش پدربزرگ و مادربزرگ‌ها نرگس دشتیان با قصه نذر از بوشهر در بخش دختران و پسران امیرحسین ضرغامیان پور با قصه خربرفت و خربرفت از اهرم و در بخش زنان و مردان زینب احمدی با قصه هدیه شگفت‌انگیز از اهرم معرفی کردند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز با بیان اینکه بین آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همیشه رابطه نزدیک و تنگاتنگی وجود داشته است گفت: کانون با وجود مربیان هنرمندی که دارد در تربیت کودکان موفق عمل کرده است.

محمود قاسمی تصریح کرد: نشاط و شادی حلقه مفقوده رشد و پرورش فرزندان ماست و قصه‌گویی در این میان به عنوان یکی از ابزارهای مهم آموزشی و مؤثر در رشد و پرورش کودکان و نوجوانان به این دلیل که جذاب و شادی‌آفرین است می‌تواند بسیار کارآمد باشد.