کارگاه تصویرسازی هنر عاشورایی در بوشهر برگزار شد
سیرنگ: کارگاه آموزش تصویرسازی ویژه دوازدهمین سوگواره هنر عاشورایی در حوزه هنری استان بوشهر برگزار شد.
كدخبر: id-6260
تاريخ: 2019-09-23 08:24:29

مدرس این کارگاه در جمع خبرنگاران گفت: شورای سیاست‌گذاری سوگواره هنر عاشورایی ۲ کتاب «سقای آب و ادب‌» و «پدر، عشق و پسر» به قلم سید مهدی شجاعی، نویسنده و فیلمنامه نویس مطرح را مبنای تصویرگری قرار داده است.

به گزارش «سیرنگ»، محمد صابر شیخ رضایی افزود: معرفی این ۲ کتاب از جهاتی کار هنرمندان را راحت کرده و از لحاظ موضوعی بودن و سرفصل‌های مشخص نیاز به صرف دقت و وقت بیشتری دارد.

وی ادامه داد: این محدودیت موضوع باعث می‌شود که داوران عیار هنرمندانه آثار و ایده پردازی آنان را بهتر مورد بررسی قرار دهند.

شیخ رضایی افزود: هنرمندان برای پیشرفت باید مداوم خود را در سطح جهانی قیاس کنند و هنرمندی که خود را در سطحی بداند که بی‌نیاز از آموزش است در واقع شکست خورده است.

وی بیان کرد: در سال‌های اخیر در تصویرسازی کودک و نوجوان از لحاظ کیفیت و کمیت و تنوع آثار موفقیت‌های خوبی کسب شده و به تبع آن نیز در مطبوعات کودک و نوجوان رشد چشمگیری حاصل شده است.

Thumbnail

شیخ رضایی ادامه داد: باید مسئولان مطبوعات و رسانه‌ها توجه داشته باشند که تصویرسازان می‌توانند بار محتوایی مهم را از دوش سردبیران بردارند و بر کیفیت کار بیفزایند.

وی ادامه داد: حتی در اخبار و اطلاع‌رسانی‌ها نیز خیلی از موضوعاتی که با تصویرسازی براحتی انتقال می‌یابد با مطالب نازیبا پوشش داده می‌شود.

محمد صابر شیخ رضایی از فعالان جوان طراحی گرافیک، تصویرسازی و عکاسی است و کسب عنوان برتر بیش از ۴۰ رقابت هنری ملی و بین‌المللی از افتخارات وی محسوب می‌شود.

وی از سال ۱۳۸۲ تاکنون در بیش از ۱۰۰ نمایش که به صورت رقابتی برگزار شده صاحب آثار بوده و در سال ۸۷ در جشنواره «قابی برای جوانی» به عنوان یکی از ۲۵ جوان موفق استان تهران، در شاخه هنر انتخاب و معرفی شد.