۱۵ فیلم فاخر در وصف شهدای استان بوشهر تولید شد
سیرنگ: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر گفت: تاکنون ۱۵ فیلم فاخر در وصف رشادت‌ها و حماسه آفرینی‌های شهدای ۸ سال دفاع مقدس استان بوشهر تولید و تهیه شده است.
كدخبر: id-6256
تاريخ: 2019-09-20 13:28:36

 مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر با تأکید بر تبیین فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه گفت: در این راستا تاکنون ۱۵ فیلم فاخر در وصف رشادت‌ها و حماسه آفرینی‌های شهدای ۸ سال دفاع مقدس استان بوشهر تولید و تهیه شده است.

به گزارش «سیرنگ»، حجت‌الاسلام ابراهیم تشکری  در نشست برگزاری برنامه‌های هفته دفاع مقدس استان بوشهر با بیان اینکه ترویج فرهنگ شهادت و جهاد در بین نسل‌های جامعه یکی از رسالت‌‌های بنیاد شهید است اظهار داشت: تجلیل از خانواده معظم شهدا اعم از فرزندان و اولیاء شهدا، جانبازان و آزادگان یکی از برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

وی، برگزاری مراسم ویژه در مدارس و بیان خاطرات رزمندگان دفاع مقدس را یکی دیگر از برنامه‌های هفته دفاع مقدس دانست و تأکید کرد: بیان خاطرات رزمندگان دفاع مقدس پیام‌آور فرهنگ ایثار و جهاد است که در این راستا ویژه برنامه‌های در مدارس اجرا می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر تجلیل از ایثارگران دستگاه‌های اجرایی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: یادواره شهدای والامقام در ایام هفته دفاع مقدس در شهرستان‌های مختلف استان بوشهر در راستای برگزاری کنگره سرداران و 2000 شهید استان بوشهر تدارک دیده شده است.

حجت‌الاسلام تشکری با اشاره به اینکه این نهاد در راستای تبیین فرهنگ ایثار و شهادت برنامه‌های گوناگونی تدوین و عملیاتی کرده است گفت:در این راستا  تاکنون 15 فیلم فاخر در وصف رشادت‌ها و حماسه آفرینی‌های شهدای 8 سال دفاع مقدس استان بوشهر تولید و تهیه شده است.

وی  از تهیه 5 مستند در باب شهدای والامقام استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: این فیلم‌ها از شبکه‌های مختلف سراسری و استانی پخش شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر از جمع آوری آثار شهدای جنگ تحمیلی 8 ساله خبر داد و خاطر نشان کرد: 82 هزار آثار صوتی و تصویری و مکتوب شهدا و خاطرات 800 تن از والدین شهداء، آزادگان و جانبازان 70 درصد به بالا جمع‌آوری شده است.

حجت‌الاسلام تشکری با تأکید بر نقش مهم یادواره شهداء در انتقال فرهنگ ایثار و جهاد بیان کرد: برای حفظ یاد و خاطره شهیدان سالانه 800 تا 900 یادواره شهدا در استان بوشهر برگزار می‌شود.

معاون صداو سمای استان بوشهر هم گفت: برای هفته دفاع مقدس 2200 دقیقه برنامه رادیویی، تلویزیونی، خبری و فضای مجازی تولید و تهیه شده که در این هفته از شبکه‌های ملی، استانی و فضای مجازی پخش می‌شود.

منبع: ایرنا