نویسنده بوشهری کتاب نذری داد
سیرنگ: نویسنده خوش ذوق بوشهری در اقدامی ابتکاری با گستردن سفره نذری کتاب، همشهریانش را به ضیافت یار مهربان دعوت کرد.
كدخبر: id-6252
تاريخ: 2019-09-18 12:15:21

ابراهیم بردبار بساط نذر فرهنگ و اندیشه را با عرضه رایگان کتاب‌های خود به همشهریانش در میدان امام خمینی (ره) ادا کرد.

به گزارش «سیرنگ»، این نویسنده بوشهری بر این باور است که می‌توان با نذر کردن کتاب در ماه‌های محرم و صفر قیام عاشورا، نهضت امام حسین (ع) و اربعین را بخوبی به مردم و بویژه جوانان معرفی شناساند.

بردبار افزود: همچنین در محرم و صفر می‌توانیم بر تن کودکان فقیر لباس بپوشانیم و یا اینکه با نذر چند جلد کتاب به مردم کرامت انسانی را به نمایش بگذاریم.

وی بیان کرد: برخی از دستگاه‌ها بودجه بخش فرهنگی خود را صرف کارهای بدون تأثیر می‌کنند، درحالیکه بخش قابل توجهی از شهروندان قادر به خرید کتاب نیستند و این دستگاه‌ها می‌توانند با این اعتبار بصورت رایگان کتاب مورد نیاز آنها را تامین کند.

Thumbnail

این نویسنده بوشهری از مردم خواست کتاب بخوانند زیرا مطالعه باعث روشن شدن ذهن و مغز و افزایش آگاهی و دانایی انسان می‌شود.

بردبار یادآور شد: در این ارتباط بیش از ۴۰۰ جلد کتاب خود را در معابر عمومی در معرض دید شهروندان گذاشته‌ام و در این طرح که نوعی نذری است کتاب‌هایی که خوانده‌ام را به مردم هدیه می‌کنم.

وی گفت: این اقدام به نوعی ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی است زیرا برخی از شهروندان به دلیل بالا رفتن قیمت کتاب‌ها قدرت خرید آن را ندارند.

Thumbnail

بردبار اضافه کرد: بطور معمول از هر کتاب ۲ نسخه می‌خرم، یکی برای خودم و یکی برای مردم و همین رویکرد باعث شده تا همواره کتاب‌هایی برای عرضه به مردم داشته باشم.

این نویسنده بوشهری تاکنون سه جلد کتاب به نام «سایه‌های داغدار» (مجموعه غزل)، «ترانه‌های دربه‌در» و یک مجموعه متن‌های ادبی با نام «اما تو چی» را به چاپ رسانده است.

منبع: ایرنا