آغاز فعالیت جایزه ادبی حسین جلال‌پور در استان بوشهر
سیرنگ: جایزه ادبی تازه غزل دکتر حسین جلال‌پور شاعر و پژوهشگر فقید حوزه ادبیات در استان بوشهر فعالیت خود را آغاز کرد.
كدخبر: id-6222
تاريخ: 2019-08-20 02:40:43

 جایزه‌ای به نام دکتر حسین جلال‌پور شاعر و پژوهشگر فقید حوزه ادبیات، برای نخستین بار در استان بوشهر در عرصه غزل برگزار می‌شود.

به گزارش «سیرنگ»، بنا به اعلام گروه موسس، «جایزه غزل حسین جلال‌پور» در بخش‌های آثار ارسالی، کتاب سال غزل و پژوهش درباره غزل برگزار می‌شود. این جایزه، به شکل مستقل و به همت خانواده و دوستان این شاعر فقید، دی‌ماه امسال در بندرگناوه برگزار خواهد شد.

عزت‌الله بهمنی، ابراهیم اسماعیلی اراضی، حسن فرهادی، ندا ابن‌علی و مهدی بیات‌نسب اعضای گروه مؤسس و امید طبیب‌زاده، علی هوشمند، ارمغان بهداروند، حمیدرضا وطن‌خواه و محمدسعید میرزایی اعضای هیئت علمی جایزه غزل حسین جلال‌پور هستند و دبیری نخستین دوره آن نیز به عهده‌ی حسن فرهادی خواهد بود.

دکتر حسین جلال‌پور در سال ۱۳۵۵ در شهر گناوه به دنیا آمد. او از شاعران موفق جریان دهه هفتاد غزل بود و مجموعه «کلاغ بعد از باغ» او یکی از کتاب‌های برجسته این جریان به شمار می‌رود.

جلال‌پور در سال‌های اخیر مدرک دکتری ادبیات خود را از دانشگاه چمران اهواز گرفت و سال‌ها به عنوان رئیس گروه ادبیات دانشگاه آزاد بهبهان فعالیت داشت.

از دیگر آثار او می توان به «تصحیح دیوان محمدخان دشتی» و «تصحیح دیوان خواجوی کرمانی» اشاره داشت و  علاوه بر این از جلال‌پور، نقدها و مقاله‌های علمی پژوهشی بسیاری به جا مانده است.

دکتر حسین جلال‌پور در دهم فروردین ۱۳۹۸ در سانحه تصادف در محور خورموج - بوشهر درگذشت.

منبع: مهر