هنر خوشنویسی دشتی سابقه دویست ساله دارد
سیرنگ: هنر خوشنویسی دشتی سابقه بیش از ۲۰۰ ساله دارد و از دوره محمدخان در این شهرستان رونق گرفته است.
كدخبر: id-6219
تاريخ: 2019-08-15 19:52:39

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی روز پنجشنبه در نشست انجمن خوشنویسان خورموج گفت: هنر خطاطی در خورموج به واسطه اهتمام محمدخان دشتی در کنار شعر رشد کرد و سی پاره‌هایی که باقی مانده است مؤید اهمیت هنر خوشنویسی در این شهرستان است.

به گزارش «سیرنگ»، حمید زارعی افزود: علیرغم پیدایش هنرهای مختلف و نوظهور در دوره پست‌مدرن، هنر خوشنویسی همچنان به عنوان هنر ایرانی و اسلامی از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای در بین عموم برخوردار است.

وی ادامه داد: انجمن خوشنویسان با حضور استادان شاخص و پیشکسوت چون سید عبدالمحمد جعفری، سید نظام‌الدین حسینی و سیف‌الله خلیلی از انجمن‌های مؤثر فرهنگسرا در سطح استان بوشهر و کشور محسوب می‌شود و می‌تواند در زیباسازی محیطی شهر نقش مهمی ایفا کند.

شهردار خورموج نیز گفت: هنر خوشنویسی، بازتاب ذوق و اندیشه و به بیانی حکایت رابطه تنگاتنگ انسان با زندگی است.

احمد شیخیانی اضافه کرد: هنر خوشنویسی اندیشه زلال و عرفانی هنرمندان را بازتاب می‌دهد.

وی تصریح کرد: شهرداری آمادگی دارد از ظرفیت هنرمندان خوشنویس خورموج استفاده و آماده حمایت از این انجمن پویا و پربار است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر خورموج نیز گفت: خوشنویسی هنری است که در حصار صفحات کاغذ و رابطه صمیمانه کلمات و حروف متولد شده و اوج این رابطه صمیمانه در بستر فرهنگ و تمدن جهان اسلام ظهور پیدا کرده است.

Thumbnail

قاسم هزیمتیان افزود: شورای اسلامی به ویژه در سال جدید نگاه ویژه‌ای در حمایت از هنرمندان داشته و تصویب واگذاری سینما به شهرداری و حمایت از چند جشنواره هنری و خرید آثار مؤلفین گام‌های کوچکی در حمایت از هنرمندان بوده است.

مسئول انجمن خوشنویسان دشتی نیز گفت: هنر خوشنویسی و فرهنگ اسلامی آن قدر در هم تنیده شده که نمی‌توان این دو مقوله را از هم جدا دانست و در حقیقت هنر خوشنویسی با فرهنگ اسلامی یکی است.

سید عبدالمحمد جعفری ادامه داد: حضور خوشنویسی در معماری مساجد نشان دهنده این موضوع است که برای ایرانی‌ها علاوه بر معماری، انتقال پیام هم بسیار مهم بوده است.

وی افزود: انجمن خوشنویسان خورموج دارای ٢٠٠ نفر عضو است که از مرحله خوش تا ممتاز مدرک دارند و اهتمام زیادی برای آموزش هنرجویان و شناسایی هنرمندان مستعد شهر دارد.

در پایان این نشست تابلو خطی اثر سید عبدالمحمد جعفری از طرف انجمن خوشنویسان دشتی به شهردار خورموج اهدا شد.

شهر خورموج مرکز شهرستان دشتی با ۴۱ هزار نفر جمعیت در ۸۰ کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.

منبع: ایرنا