فراخوان جشنواره مشاعره دانش‌آموزی رضوی منتشر شد
سیرنگ: همزمان با دهه کرامت فراخوان دهمین جشنواره مشاعره دانش‌آموزی رضوی در استان بوشهر منتشر شد.
كدخبر: id-6192
تاريخ: 2019-07-14 07:12:08

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در جمع خبرنگاران گفت: در این جشنواره اشعار ارائه شده باید از محتوای مناسب پیرامون احادیث، مدح، ثنا و مناقب حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع)، حضرت معصومه (س)، احمد بن موسی (ع) و امام موسی کاظم (ع) باشد.

به گزارش «سیرنگ»، فاطمه کرم پور افزود: بر اساس نظر هیئت‌داوران زیبا خوانی و تسلط بر معنی اشعار بخشی از امتیازات مشاعره کننده و انتخاب بیت‌های دارای اشکال وزنی یا ضعف تألیف برای مشاعره کننده نمره منفی دارد.

وی ادامه داد: مشاعره کنندگان علاوه بر خواندن اشعار رضوی ملزم به شرکت در بخش مشروط اعلامی توسط دبیرخانه جشنواره هستند.

کرم پور اضافه کرد: مسئولیت ناشی از صحیح نبودن شعر و خوانش به عهده مشاعره کننده است که باید در این ارتباط صحت اشعاری که برای خواندن انتخاب می‌کند اطمینان کامل حاصل کنند.

وی ادامه داد: ثبت‌نام کنندگان می‌توانند با مراجعه به سایت بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) نمایندگی بوشهر BOUSHEHR.SHAMSTOOS.IR بخش منابع را دانلود و مورد استفاده قرار دهند.

کرمپور یادآور شد: از امروز فرایند نام نویسی در سامانه BOUSHEHR.SHAMSTOOS.IR آغاز شده و مهلت نام نویسی دهمین دوره جشنواره استانی مشاعره دانش‌آموزی رضوی ۳۰ آذر سال جاری و مرحله نخست داوری دی‌ماه امسال انجام می‌شود.

Thumbnail

وی بیان کرد: علاقمندان علاوه بر ثبت‌نام در سامانه معرفی شده می‌توانند برای نام نویسی از طریق ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر استان نیز اقدام کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر ادامه داد: داوری مرحله نخست جشنواره از طریق تلفنی برای حضور در مرحله دوم که بصورت زنده است، انجام می‌گیرد.

کرم پور افزود: به نفر اول جشنواره تندیس، لوح تقدیر و پنج میلیون ریال کمک‌هزینه سفر زیارتی، دوم و سوم تندیس و لوح و کمک‌هزینه سفر زیارتی معادل چهار و نیم و چهار میلیون ریال اهدا می‌شود و مقام‌های چهارم و پنجم نیز با دریافت لوح تقدیر به ترتیب سه و نیم و سه میلیون ریال به عنوان کمک‌هزینه سفر زیارتی دریافت می‌کنند.

وی یادآور شد: به هر کدام از مشاعره کنندگان لوح سپاس برای شرکت در جشنواره تقدیم می‌شود.

وی عنوان کرد: دهمین دوره جشنواره استانی مشاعره دانش‌آموزی رضوی با حضور مسئولین کشوری و استانی همزمان با دهه مبارک فجر برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا