گشایش نمایشگاه پوستر «نسل‌کشی در میانمار» در بوشهر
سیرنگ: نمایشگاه بین‌المللی پوستر «نسل‌کشی مذهبی در میانمار» در آیینی با حضور شماری از مسئولان در نگارخانه سوره حوزه هنری استان بوشهر گشایش یافت.
كدخبر: id-6190
تاريخ: 2019-07-14 08:44:52

رئیس حوزه هنری استان بوشهر در این آئین گفت: بحران نسل‌کشی مذهبی در میانمار و سکوت مجامع بین‌المللی چند سالی است که در رسانه‌ها مطرح شده اما چندی است که شدت گرفتن این بحران موجب ایجاد نگرانی در جامعه اسلامی شده است.

به گزارش «سیرنگ»، امید پارسایی فر افزود: در این میان هنرمندان متعهد انقلاب اسلامی وظیفه خود می‌دانند که با تولید آثار هنری، عمق فاجعه در میانمار و مظلومیت مسلمانان روهینگیا را در سطح جهانی مطرح و رژیم سفاک میانمار را رسوا کنند.

پارسایی فر در ارتباط با نمایشگاه گشایش یافته در بوشهر پیرامون نسل کشی در میانمار گفت: «سکوت رسانه‌های غربی و مجامع و سازمان‌های مدافع حقوق بشر درباره کشتار مسلمانان میانمار»، «آنگ سان سوچی» «جایزه نوبل» و «نسل‌کشی قومی و مذهبی در میانمار» از محورهای موضوعی کار شده در این نمایشگاه است.

وی یادآور شد: در این نمایشگاه ۳۰ اثر پوستر در ابعاد ۷۰ در ۱۰۰ به نمایش گذاشته شده است.

پارسایی فر ادامه داد: نمایشگاه پوستر «نسل‌کشی مذهبی در میانمار» شامل آثاری از هنرمندان ایران و ۱۸ کشور جهان است.

وی بیان کرد: اثر ابوالقاسم طحانیان، هنرمند گرافیست استان بوشهر نیز از بین ۱۰۰ پوستر ارسالی به این نمایشگاه راه پیدا کرده است.

نمایشگاه پوستر «نسل‌کشی مذهبی در میانمار» از ۲۲ تا ۲۷ تیرماه، ساعت ۱۸ تا ۲۱ در نگارخانه سوره حوزه هنری استان بوشهر میزبان بازدیدکنندگان و هنرمندان است.

Thumbnail

Thumbnail

Thumbnail

Thumbnail

Thumbnail

Thumbnail

منبع: ایرنا