برگزاری جشنواره خلیج فارس در رشته‌های مختلف هنری
سیرنگ: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: جشنواره های خلیج فارس با مشارکت گسترده انجمن های هنری استان بوشهر برگزار خواهند شد.
كدخبر: id-6181
تاريخ: 2019-06-18 08:34:20

فاطمه کرمپور مدیرکل ارشاد اسلامی استان بوشهر اظهار داشت: بر اساس مصوبه وزارت کشور در ۳۱ استان کشور طرح سینمای امید اجرایی می شود که در مرحله اول این طرح سه شهر دارای جمعیت بالای ۲۰ هزار نفر به عنوان شهرهای پایلوت برای اجرای طرح سینما امید انتخاب شده اند.

به گزارش «سیرنگ»، وی افزود: شهرستان گناوه در استان بوشهر به عنوان پایلوت توسط وزارت فرهنگ و ارشاد برای اجرای سینما امید در نظر گرفته شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: در همین راستا و با هدف پیگیری های لازم این طرح نشست هایی در این سفر با فرماندار و شهردار و مسئولان این شهر برگزار و قول همکاری در این زمینه داده شد تا بنای کار برای ایجاد سینمای امید در شهرستان گناوه گذاشته شود.

کرمپور بیان کرد: در خصوص زمین مورد نیاز برای اجرای طرح با هماهنگی با اداره مسکن و شهرسازی در هفته آینده نشست و رایزنی انجام خواهد شد تا مکانی مشخص و جانمایی شود که مدنظر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد.

وی گفت: اگر در مورد جانمایی زمین مورد نظر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به توافق نرسیدیم و یا مسئولان شهرستان همکاری لازم را برای محقق شدن این طرح نداشته و مشارکت و همت کافی نباشد به ناچار طرح سینما امید به شهرستان دیگر منتقل وبا شهرستان دیگر وارد مذاکره خواهیم شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر گفت: با توجه به فرصت کمی که برای اجرایی شدن طرح است مشارکت و همکاری همه مسئولان شهرستان برای تحقق این هدف در زمان مقرر لازم است و مسئولان شهرستان مشارکت و تلاش مضاعف کنند تا هرچه زودتر عملیات اجرایی آغاز شود.

وی گفت: فرماندار، سرپرست شهرداری و مسئولان مربوطه در نشست امروز قول مساعد جهت همکاری لازم در این زمینه را داده اند.

Thumbnail

کرمپور با اشاره به مهمترین برنامه های اداره فرهنگ و ارشاد استان در سال جاری یادآور شد: جشنواره خلیج فارس به مناسبت روز ملی خلیج فارس از اولویت های امسال اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است که براساس این جشنواره از هر کدام از انجمن های هنری شهرستان های استان خواسته شده جشنواره هایی را در این راستا برگزار کنند.

کرمپور تصریح کرد: فراخوان های مربوط به این جشنواره ها تا یک ماه آینده داده خواهد شد و هنرمندان در رشته های مختلف می توانند در این جشنواره ها شرکت و به صورت رقابتی مشارکت داشته باشند.

وی گفت: هدف از این جشنواره ها تولید محتوا در راستای معرفی استان بوشهر در سطح ملی است و در این ارتباط از انجمن‌های هنری خواسته‌ایم هر کدام به صورت مجزا و به فراخور فعالیت‌های خود یک جشنواره در سال جاری برگزار کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: این جشنواره ها توسط انجمن ها زمانبندی و در طول سال جاری برگزار و اختتامیه این جشنواره ها در ۱۰ اردیبهشت ۹۹ همزمان با روز ملی خلیج فارس در بوشهر برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: همه این جشنواره ها با موضوع و محوریت استان بوشهر و خلیج فارس و با نام جشنواره های خلیج فارس برگزار خواهند شد.

 

فرماندار گناوه:

گناوه آماده اجرای طرح سینما امید است

 

فرماندار گناوه گفت: پس از تحویل زمین از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به شهرداری آمادگی کامل برای آغاز عملیات اجرایی ساخت سینما امید گناوه وجود دارد.

سید علی پاک نژاد در نشست با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: شهرستان گناوه در زمینه‌های مختلف هنری اثرگذار و به دلیل حضور هنرمندان فرهیخته در استان دارای جایگاه ویژه ای است.

وی افزود: این شهرستان در حوزه کتاب و کتابخوانی با برنامه‌های متنوع در این حوزه از جمله یکشنبه‌های کتاب گناوه، سه شنبه‌ها کتاب در بندر ریگ، برنامه‌های نشست کتابخوانی در روستاهای مختلف از شهرستان‌های سرآمد در استان است.

فرماندار گناوه گفت: این شهرستان تنها شهرستان که دارای سه خانه جوان است که برای اولین بار در کشور خانه جوان روستایی در روستای چهار روستایی این شهرستان راه اندازی شد و همه این برنامه‌ها نشان دهنده اهمیت ویژه مردم و مسئولان شهرستان به فرهنگ و برنامه‌های هنری است.

وی با اشاره به مسائل و مشکلات اداره فرهنگ و ارشاد گناوه تصریح کرد: کمبود نیروی انسانی، کمبود وسیله نقلیه برای ایاب و ذهاب هنرمندان جهت حضور در رقابت‌های کشوری و استانی، مشکلات ساختمان اداری این اداره در شهرستان از مسائل مهم است که انتظار داریم برطرف شود.

وی با اشاره به فعالیت گروه‌های هنری مختلف در شهرستان گناوه گفت: با وجود هنرمندان خلاق و گروه‌های هنری مختلف و فعال، این شهرستان با کمبود فضای هنری روبرو است و فضاهای ایجاد شده جوابگوی هنرمندان نیست و نیاز به فضاهای بیشتری برای فعالیت هنرمندان است.

پاک نژاد پیرامون سینما امید تصریح کرد: طرح احداث سینما امید در سه نقطه از شهرهای کشور مصوب شده که شهرستان گناوه به عنوان یکی از شهرستان‌های کشور به عنوان پایلوت برای اجرای این طرح در استان بوشهر انتخاب و به وزارت کشور معرفی شد.

وی اضافه کرد: مسائل و مشکلاتی مربوط به احداث طرح سینمای امید در شهر گناوه وجود دارد قابل حل است و باید هر چه سریع‌تر عملیات اجرایی آن آغاز شود.

فرماندار گناوه بیان کرد: پس از تحویل زمین از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به شهرداری آمادگی کامل برای آغاز عملیات اجرایی آن وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: شورای اسلامی شهر گناوه موظف است امسال برای احداث سینما امید اعتبارات فرهنگی اختصاص دهد.

Thumbnail

پاک نژاد گفت: با نگاه و توجهی که استاندار بوشهر به این طرح دارد تمام توان و تلاش خود را برای محقق شدن این طرح به کار خواهیم بست و مجموعه شهرستان آمادگی همکاری کامل را برای اجرای این طرح دارد تا هرچه سریع‌تر این طرح به بهره برداری برسد.

فاطمه کرمپور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در این نشست گفت: توسعه اقتصادی و زیرساخت‌های آن باید همزمان و هم راستا با توسعه فرهنگی باشد و تنها در این صورت می‌توان گفت دارای یک جامعه توسعه یافته هستیم.

وی افزود: احداث سینما یکی از موارد مهم فرهنگی در هر شهر یا شهرستان است و شهرستان گناوه با توجه به جمعیت و ظرفیت‌های موجود آن باید این امر مورد اهتمام مسئولان باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: در شرایط موجود اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این آمادگی را دارد که زمین احداث سینما امید را تحویل و برای انجام کارهای بعدی در اختیار شهرداری قرار دهد.

وی بیان کرد: مسئولان شهرستان همت مضاعف برای اجرای این طرح در سال جاری را داشته باشند تا هر چه سریع‌تر اجرای طرح سینما امید گناوه انجام شود.

کرمپور تصریح کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در هفته آینده مشکل زمین را پیگیری و امید است با مشخص شدن جانمایی زمین سینما امید گناوه این اتفاق خوب و میمون در شهرستان انجام و عملیات اجرایی این طرح آغاز شود.

منبع: مهر