هنر شاکله اصلی نظام فرهنگی است
سیرنگ: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: هنر شاکله اصلی نظام فرهنگی است که با هدف اثرگذاری برعواطف و احساسات و یا به ‌منظور انتقال یک معنا یا مفهوم خلق می‌شود.
كدخبر: id-6163
تاريخ: 2019-05-20 08:55:11

فاطمه کرم پور در حاشیه بازدید از موسسه فرتوگران لیان بوشهر در جمع خبرنگاران افزود: هنرمند باید در تولید اثر هنری خود نگاه ویژه به جذابیت داشته باشد زیرا این مهم تأثیر زیادی بر ماندگاری اثر تولید شده دارد.

به گزارش «سیرنگ»، وی بیان کرد: عشق و علاقه مهمترین اصل برای فعالیت در حوزه فرهنگ و هنر است و برای حل مشکلات در این حوزه باید این مهم را مدنظر داشت.

کرم پور با اشاره به ضرورت وجود ذوق در هنر عکاسی اظهار داشت: به دلیل اینکه یک عکس در سالیان بعد به عنوان سند و تاریخ یک منطقه به حساب می‌آید باید عکاس با ذوق خود جلوه زیبایی را در اثر خود خلق کند.

وی در ارتباط با نقش موسسه‌های فرهنگی هنری بیان کرد: این موسسه‌ها به عنوان بازوان اصلی ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در اجرای فعالیت‌ها محسوب می‌شود و نقش مؤثری در کشف استعدادهای جوان و نوجوان در بخش‌های مختلف ایفا می‌کنند.

کرم پور اظهار داشت: موسسه‌های فرهنگی هنری در کنار آموزش یک حرفه، مکان خوبی برای پر کردن اوقات فراغت و فضایی مناسب در جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی است.

Thumbnail

وی گفت: این موسسه‌ها با توجه به کارکرد مطلوب خود نقش بی‌بدیلی در توسعه زمینه‌های مختلف جامعه دارند.

کرم پور افزود: تعامل و هم‌افزایی موسسه‌ها و انجمن‌های فرهنگی و هنری با یکدیگر برای ارتقای سطح فرهنگ و هنر ضرورت دارد.

محمد یوسفی مدیرمسئول موسسه فرهنگی هنری فرتوگران لیان بوشهر به بیان توضیحی پیرامون تاریخچه و نحوه فعالیت موسسه پرداخت.

موسسه فرهنگی هنری فرتورگران لیان با هدف ارتقا سطح کیفی و کمی آموزش عکاسی با نگاهی ویژه از لحاظ علمی و هنری، توسعه، ترویج و گسترش فرهنگ و هنر عکاسی، برگزاری دوره‌های آموزشی، مشارکت و همکاری در برپایی همایش‌ها، گردهمایی‌ها، نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های فرهنگی هنری از سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است.

این موسسه همچنین در بخش‌هایی همچون کارگاه‌های تخصصی عکاسی، گالری نمایش عکس، آتلیه آموزشی، کتابخانه تخصصی عکاسی و کافه عکس برای نشست‌های عکاسانه فعالیت دارد.

منبع: ایرنا