شاعر آئینی خورموج درگذشت
سیرنگ: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی استان بوشهر گفت: استاد سید محمدرضا هاشمی زاده شاعر آئین و چهره ماندگار ادبی این شهرستان به دیار باقی شتافت.
كدخبر: id-6157
تاريخ: 2019-05-12 09:12:22

حمید زارعی روز افزود: استاد سید محمدرضا هاشمی زاده از مدت‌ها پیش با بیماری دیابت و مشکلات قلبی دست‌وپنجه نرم می‌کرد و سرانجام صبح امروز بر اثر سکته قلبی در منزل خود دعوت حق را لبیک گفت.

به گزارش «سیرنگ»، وی یادآور شد: هاشمی زاده دبیر بازنشسته آموزش‌وپرورش دشتی و دارای مدرک کارشناسی روان‌شناسی اجتماعی از دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد جامعه‌شناسی از دانشگاه شیراز بود.

زارعی ادامه داد: استاد هاشمی زاده نویسنده و پژوهشگر متولد سال 1330 در شهر خورموج بوده و صاحب آثاری چون درنگه، از خاک تا افلاک، سوز و ساز، ساحت سرخ اجابت، شقایق‌های بیرمی و همصدا با نخل های تشنه است.

Thumbnail

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی افزود: مراسم تشییع این هنرمند هم استانی ساعت 17 یکشنبه 22 اردیبهشت‌ماه از سه‌راهی گلزار شهدای خورموج برگزار و در قطعه هنرمندان این شهر به خاک سپرده خواهد شد.

وی اضافه کرد: مراسم گرامیداشت این استاد گران‌مایه روز دوشنبه صبح و عصر در حسینیه میرزا و ساعت 17 روز چهارشنبه نیز مراسم گرامیداشت از طرف حوزه هنری بوشهر و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی در فرهنگسرای شهید شهریاری خورموج برگزار خواهد شد.

شهر خورموج مرکز شهرستان دشتی با 41 هزار نفر جمعیت در 80 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.

منبع: ایرنا