رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر ابقا شد
سیرنگ: رئیس هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر گفت: جهانشیر یاراحمدی به عنوان رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر انتخاب شد.
كدخبر: id-6152
تاريخ: 2019-05-11 08:18:07

محمد مظفری رئیس هیأت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر اظهار داشت: انجمن هنرهای نمایشی زیرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و اعضای شورای نمایش به صورت مستقل انتخاب می‌شوند.

به گزارش «سیرنگ»، وی افزود: اعضای گروه‌های رسمی تئاتر و نمایش که دارای مجوز از مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشند می‌توانند در انتخابات هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی شرکت و یک هیئت پنج نفره به همراه یک بازرس را از بین کاندیداها انتخاب کنند که این شورای پنج نفره نیز از بین خود افرادی را به عنوان مدیرعامل (رئیس) و نایب رئیس و خزانه دار و منشی انتخاب کنند.

مظفری بیان کرد: در دور جدید انتخابات هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر در بخش هیئت رئیسه جواد متین، لقمان بحرانی، محمد مظفری، قاسم تنگسیرنژاد، عبدالحمید شعرانی به عنوان اعضا اصلی و حسین زارعی نیز به عنوان بازرس انتخاب شدند.

وی افزود: از آنجایی که جهانشیر یاراحمدی پیش از این مدیریت انجمن هنرهای نمایشی را برعهده داشتند که این مدیریت مورد قبول هیئت رئیسه بود، پیشنهاد انتخاب ایشان برای چهار سال دیگر در انجمن داده شد که در جلسات برگزار شده با ایشان به توافق رسیدیم و به عنوان رئیس انجمن نمایش معرفی شدند.

رئیس هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر گفت: جهانشیر یاراحمدی از بازیگران و نویسندگان و پژوهشگران حوزه تئاتر که سال‌های زیادی است در حوزه ملی کار و کمک می‌کنند و بازیگر و کارگردان، نویسنده کتاب در حوزه تئاتر و هم پژوهش‌های مختلفی در این حوزه دارند.

وی تصریح کرد: یاراحمدی در حوزه مدیریت تئاتر استان در چند سالی که این مسئولیت را برعهده داشتند تلاش‌های بسیار زیادی در این زمینه انجام دادند و با توجه به ارتباط و تعامل خوبی که با مجموعه تئاتر کشوری دارند امید است با این انتخاب به بهبود و رشد وضعیت تئاتر استان کمک شود.

مظفری پیرامون انجمن هنرهای نمایش استان گفت: انجمن نمایش به تنهایی قادر به چرخاندن جریان هنر نمایش استان نیست و حتماً باید ادارات مرتبط در شهرستان‌ها و مرکز استان به یاری این انجمن بشتابند و از نظر مالی و سخت افزاری یاریگر این انجمن باشند.

رئیس هیئت رئیسه انجمن هنرهای نمایش استان بوشهر یادآور شد: یکی از مشکلات امروز در حوزه انجمن نمایش واگذاری سالن‌ها و پلاتوها است و تعدادی از هنرمندان حتی با مشکل تمرین نمایش هم روبرو هستند که ادامه این روند باعث ضربه به هنر تئاتر و نمایش می‌شود.

وی گفت: در جلساتی که شورای نمایش استان با مدیر کل ارشاد اسلامی داشته‌اند قول‌هایی برای بهبود وضعیت این پلاتوها داده شده که امیدواریم هم با تحقق قول‌های داده شده و هم اختصاص بودجه بهتری برای انجمن‌های شهرستان‌ها شاهد رونق هر چه بیشتر هنر تئاتر در استان باشیم.

منبع: مهر