معرفی برترین‌های جشنواره تئاتر مونولوگ استان بوشهر
سیرنگ: برگزیدگان دومین جشنواره تئاتر استانی مونولوگ دیلم در آئین اختتامیه این جشنواره معرفی شدند.
كدخبر: id-6150
تاريخ: 2019-05-05 09:15:15

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در آئین اختتامیه این جشنواره گفت: جشنواره‌ها می‌توانند فضای آموزشی خوبی برای هنرمندان و کسب تجربه برای بالا بردن سطح کارهای هنری آنها باشند.

به گزارش «سیرنگ»، محمد حسین زندویان برگزاری نشست و کارگاه‌های آموزشی را در کنار جشنواره در جهت پیشرفت و ترقی کارهای نمایشی بسیار تأثیرگذار دانست و افزود: امروزه زیر ساخت‌های بسیار خوبی در شهرستان‌ها ایجاد شده که نسبت به گذشته قابل قیاس نیست و این می‌تواند نقطه‌ای روشن برای پیشرفت فعالیت‌های فرهنگی هنری شود.

Thumbnail

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دیلم در این مراسم گفت: برگزاری جشنواره‌های فرهنگی هنری زمینه‌ای بسیار مناسب و مفید جهت ایجاد تعامل هنرمندان با یکدیگر است.

زهره محنایی افزود: هنر آمیزه ای از ابتکار و توانمندی است که در گوشه‌ای از آن تئاتر می‌تواند رسالت بزرگ مفاهیم را ایجاد کند و هر نمایشی که به اجرا گذاشته می‌شود پیام‌های مختلفی را به افراد جامعه منتقل می‌کند.

وی با اشاره به اینکه فضای جشنواره‌ها گذشته از فضای رقابتی یک فضای هم اندیشی بین هنرمندان است و موجب تحول و رشد این هنر می‌شود اظهار داشت: برگزاری جشنواره‌های فرهنگی هنری می‌تواند باعث حضور جوانان در کنار پیشکسوتان شود و زمینه رشد و فعالیت را در این زمینه دوچندان کرده و بستری دیگر برای معرفی استعدادهای جدید در شهرستان را به همراه داشته باشد که این تأثیر بسیار خوبی برای جذب مخاطب و ایجاد شور و نشاط اجتماعی در جامعه به همراه دارد.

محنایی خاطر نشان کرد: در این جشنواره گروه‌های نمایشی از شهرستان‌های بوشهر و گناوه و دیلم شرکت داشتند و هیئت داوران این جشنواره را آقایان حبیب خدامی، مصطفی گله گیریان و سامان شکوریان برعهده داشتند و نزدیک به ٧ گروه نمایشی راه یافته به این جشنواره را مورد بازبینی قرار دادند و نفرات برگزیده را انتخاب کردند.

Thumbnail

بنا به رأی هیئت داوران برترین‌های دومین جشنواره تئاتر استانی مونولوگ دیلم به ترتیب ذیل مشخص شدند.

برگزیده طراحی بروشور جواد صداقت، برگزیده طراحی نورامیر حصاری، برگزیده موسیقی حسین رئیسی، برگزیده مشترک طراحی صحنه سهیل عرب و محمد امین پارسا، بازیگری زن سوم مینا علی پور، بازیگری زن دوم زهرا کمال زاده، بازیگری زن اول مریم اسدی، بازیگری سوم مرد حیدر ذاکری، بازیگری دوم مرد سهیل عرب، بازیگری اول مرد رضا حمزه، در نمایشنامه نویسی شیما جوادپور مقام سوم، مهدی تنگستانی مقام دوم، حسن زاری مقام اول، کارگردانی سوم زهرا کمال زاده، کارگردانی دوم سهیل عرب، کارگردانی اول الهام ابنی و جایزه ویژه این جشنواره را هیئت داوران به حیدر ذاکری از شهرستان دیلم اهدا کردند.

از برگزیدگان این جشنواره با اهدا لوح تقدیر و هدایا تجلیل به عمل آمد.

منبع: مهر