برترین های جشنواره مشاعره استان بوشهر معرفی شدند
سیرنگ: اولین جشنواره مشاعره استانی بوشهر در آیینی با معرفی برترین ها در شهر کاکی شهرستان دشتی به کار خود پایان داد.
كدخبر: id-6147
تاريخ: 2019-05-05 09:31:13

سرپرست نمایندگی فرهنگ و ارشاد اسلامی بخش کاکی در این جشنواره گفت: این جشنواره به همت نمایندگی فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری و شورای اسلامی شهر کاکی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با استقبال بسیار خوب شرکت‌کنندگان و علاقه‌مندان به شعر و شاعری در کاکی برگزار شد.

به گزارش «سیرنگ»، عبدالرضا نصیری افزود: بی‌شک برگزاری چنین برنامه‌هایی می‌تواند روح امید و نشاط را در مردم بویژه نوجوانان و جوانان افزایش دهد.

وی ادامه داد: مهمترین اهداف ما در برپایی این‌گونه فعالیت‌ها، شناسایی استعدادهای ادبی در این زمینه است و ما نیز تا رسیدن به آرمان‌هایمان از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

نصیری افزود: توسعه و ترویج فعالیت‌های فرهنگی و هنری و ادبی بویژه شعر و شاعری در سطح شهر، شهرستان، استان و کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

Thumbnail

وی اضافه کرد: برگزاری اولین جشنواره استانی مشاعره «تاره» در کاکی، با هدف تقویت همدلی و همسویی علاقمندان به شعر و ادبیات برای اشاعه فرهنگ غنی شعر فارسی برگزار شده است.

نصیری ادامه داد: از جمع 25 نفر شرکت‌کننده در این جشنواره به ترتیب حسن خدری از بوشهر، محمدجواد عوضی از جم، زهرا آسیایی فرد و فاطمه مرادی هردو از کاکی اول تا چهارم شدند و سارا راستی و فاطمه کرمی از بوشهر بطور مشترک به مقام پنجم رسیدند.

وی از تلاش و حمایت‌های ویژه مسئولان دلسوز برای برگزاری اینگونه آیین‌ها که باعث پیشرفت و ترقی شعر و تربیت شعرای جوان در استان می‌شود قدردانی کرد.

شهر کاکی شهرستان دشتی با 12 هزار نفر جمعیت در 120 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.

منبع: ایرنا