عصر شعر محلی استان بوشهر در خورموج برگزار شد
سیرنگ: عصر شعر محلی استان بوشهر با حضور مسئولان محلی و شاعران استان در تالار فرهنگسرای شهید شهریاری خورموج مرکز شهرستان دشتی برگزار شد.
كدخبر: id-6144
تاريخ: 2019-04-28 13:53:16

سیرنگ: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی عصر در این آئین گفت: ادبیات بومی گنجینه‌ای است که به کمک آن می‌توان به لایه‌های پنهان تاریخ پی برد و تاریخ کشور را شناخت.

به گزارش «سیرنگ»، حمید زارعی افزود: زنده نگه‌داشتن فرهنگ بومی در جامعه امروزی دارای اهمیت و جایگاه ویژه‌ای است و به معنی زنده نگه‌داشتن هویت و تشخص آن منطقه است.

وی ادامه داد: زبان شاید اصلی‌ترین و مهم‌ترین بخش فرهنگ و به تبع آن فرهنگ بومی باشد و یکی از عوامل و عناصر مهم در حفظ و گسترش زبان و گویش‌های محلی، شعر است.

زارعی اضافه کرد: در کشور ما بیش از هر چیز بار زبان را شعر بر دوش کشیده و شعر هر منطقه‌ای زبان آن منطقه را حفظ می‌کند و گسترش می‌دهد.

Thumbnail

وی تصریح کرد: شاعران بومی سرا که در اشعارشان به بیان آیین‌های دینی، ملی و مسائل قومی و محلی پرداخته و جغرافیا و تاریخ خود را به تصویر می‌کشند و با زبان احساس مضامین شاعرانه، عاشقانه و اجتماعی محیط خود را به مخاطبان انتقال می‌دهند شایسته تحسین و تقدیر بسیارند.

در این برنامه جمعی از شاعران استان بوشهر شامل محمد غلامی از دشتستان، مجید عابدی از دیر، حسین نوری فیروزی و اصغر قربانی از بوشهر و غلامرضا ابراهیمی، سید اسماعیل بهزادی، احمد منصوری، محمد تابناک و خلیل آزمون از دشتی تازه‌ترین اشعار محلی خود را قرائت کردند.

شهرستان دشتی با 86 هزار نفر جمعیت در 80 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.