برترین های جشنواره استانی مد و لباس بوشهر معرفی شدند
سیرنگ: برترین های چهارمین جشنواره استانی مد و لباس استان بوشهر در آئینی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و شماری از فعالان این عرصه معرفی شدند.
كدخبر: id-6142
تاريخ: 2019-04-21 13:27:53

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در این آئین گفت: این جشنواره در قالب چهار بخش مانتو اجتماع، پیراهن مردانه، بخش علمی و طرح اولی‌ها (هنرجویان رشته طراحی دوخت) برنامه ریزی شده بود که به مدت چهار روز در دانشکده فنی و حرفه‌ای الزهرا (س) بوشهر برگزار شد.

به گزارش «سیرنگ»، فاطمه کرم پور افزود: در مجموع ٥٦ اثر در همه بخش‌ها به این جشنواره ارسال شد که علاوه بر تقدیر از همه شرکت‌کنندگان در جشنواره از نفرات اول تا سوم نیز تقدیر ویژه شد.

وی بیان کرد: بر اساس هماهنگی صورت گرفته با بنیاد مد و لباس، کد شیما (شناسه یکپارچه مد و لباس ایرانی) به همه آثار تولید شده در این جشنواره تعلق گرفت.

کرم پور تصریح کرد: جوانان و نوجوانان پرتلاشی در این جشنواره درخشیدند که می‌توانند در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی نیز برای استان نقش‌آفرینی کنند.

وی یادآور شد: هدف از برگزاری چنین جشنواره‌هایی گسترش فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی در جامعه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر افزود: برگزاری این جشنواره‌ها به صورت مستمر می‌تواند نقش مؤثری در ترغیب جوانان به این بخش داشته باشد.

بر اساس نظر هیئت‌داوران در بخش مانتو اجتماع افسانه محسنی زاده و فاطمه علی پور خاکی از گروه افسان، مولود و سارا چارکی و محدثه جعفری از گروه سبک طلایی یک و غزاله امجدی نیا، فاطمه محمدی و فاطمه زنگویی از گروه غزال از بوشهر به ترتیب اول تا سوم شدند.

در بخش پیراهن مردانه مرضیه ورامینی، ندا غلامی و ثریا مرادی از گروه آذرخش، علیرضا جمالی، مرضیه بازیاری و علیرضا سلیمانی از گروه ردا و سارا بدوی، زهرا تیباش و طاهره کبگانی از گروه ملیکا از بوشهر موفق به کسب رتبه اول تا سوم شدند.

در بخش علمی، هیئت‌داوران هیچ کدام از آثار را شایسته تقدیر رتبه نخست ندانست و فاطمه خضری و طیبه اصغریان از بوشهر به ترتیب دوم و سوم و محدثه جاودان و زهرا مرشدزاده در این بخش شایسته تقدیر معرفی شدند.

در بخش طرح اولی‌ها (هنرجویان رشته طراحی دوخت) مهدیه قاسمی از بوشهر، لیلا صادقی از گناوه و سارا خلیلی از دلوار تنگستان به ترتیب رتبه‌های برتر را کسب کردند.

اجرای موسیقی، گزارشی از عملکرد دبیرخانه جشنواره و معرفی لباس‌های هر منطقه از استان بوشهر به صورت مانکن زنده از برنامه‌هایی بود که در کنار تقدیر از برگزیدگان جشنواره اجرا شد.