نمایشگاه منطقه‌ای مد و لباس در بوشهر گشایش یافت
سیرنگ: نمایشگاه منطقه‌ای مد، لباس و صنایع‌دستی خلیج‌فارس در آیینی با حضور مدیرکل برنامه‌ریزی معاونت رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده و شماری از مسئولان استانی در بوشهر گشایش یافت.
كدخبر: id-6140
تاريخ: 2019-04-30 02:33:39

مسئول برگزاری نمایشگاه در این آیین گفت: با هدف گرامیداشت روز ملی خلیج‌فارس و در قالب دومین گذر فرهنگ و هنر بوشهر نمایشگاه منطقه‌ای مد، لباس و صنایع‌دستی خلیج‌فارس با همکاری سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری و دانشگاه خلیج‌فارس برپا شده است.

به گزارش «سیرنگ»، هما قبادی افزود: در این نمایشگاه دانشجویانی از بندرعباس، قشم، سیستان و بلوچستان، کرمان و بوشهر تولیدات خود در عرصه‌های مختلف مد، لباس و صنایع‌دستی به معرض دید علاقه‌مندان گذاشته‌اند.

وی ادامه داد: حصیر، گلیم و گبه، رزین، عروسک، ادکلن های گیاهی، لباس‌های اداری، مجلسی، رسمی و تاریخی (هخامنشی) از جمله محصولات عرضه شده در این نمایشگاه است.

قبادی یادآور شد: این نمایشگاه در خیابان لیان غربی بر پا و به مدت چهار روز از ساعت 18 تا 22 پذیرای بازدیدکنندگان است.

وی افزود: گذر فرهنگ و هنر بوشهر که دومین دوره آن آغاز شده زمینه‌ای برای حمایت از هنرمندان است.

قبادی اظهار داشت: در این ارتباط تلاش می‌شود این گذر روند برگزاری آن به ماهانه و یا هفتگی تبدیل تا از این طریق هنرمندان بتوانند یافته‌های خود را عرضه کنند.

وی افزود: تمرکز فعالیت این گذر برای بافت قدیمی شهر است و تلاش می‌شود میدان کوتی در مقابل دانشکده هنر و معماری دانشگاه خلیج‌فارس به عنوان محل ثابتی برای اجرای برنامه‌های گذر فرهنگ و هنر بوشهر تبدیل شود.

Thumbnail

مدیرکل برنامه‌ریزی معاونت رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: نمایشگاه ارتقای توانمندی‌های دانشجویی با هدف ترویج صنایع‌دستی در حوزه دانشجویی و در واقع زمینه‌سازی برای ورود دانشجویان به کسب‌وکار مبتنی بر یافته‌ها و با بافته‌های دست آنهاست.

بهناز موحدی افزود: این یک کار مشترک بین معاونت رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده و معاونت فرهنگی وزارت علوم است که در سه منطقه کشور برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: نمایشگاه یاد شده در منطقه جنوب با محوریت بوشهر در دانشگاه خلیج‌فارس، در منطقه شمال کشور در دانشگاه کوثر بجنورد و در منطقه مرکزی نیز در دانشگاه الزهرا تهران پیش بینی شده است.

موحدی ادامه داد: هدف ترویج پوشش ایرانی اسلامی است که در واقع الگوسازی برای این حوزه در عین حال ورود دانشجویان به عرصه کسب و کار و آشنایی آنها با این موضوع است.

وی اظهار داشت: در کنار این نمایشگاه کارگاه‌های آموزشی نیز برگزار و در آنها صنایع‌دستی مطرح در حوزه‌های مختلف و شیوه‌های بازاریابی ارائه می‌شود.

منبع: ایرنا