انجمن تخصصی صنایع‌دستی استان بوشهر تشکیل می‌شود
سیرنگ: معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر گفت: انجمنی در زیرمجموعه اتاق بازرگانی بوشهر تشکیل می‌شود تا به صورت تخصصی و اختصاصی فعالیت‌های زنجیره‌های صنایع دستی را پشتیبانی کند.
كدخبر: id-6137
تاريخ: 2019-05-02 02:02:15

سعید زرین‌فر در اولین جلسه تخصصی صنایع‌دستی در سال جاری با هدف رونق تولید و صادرات صنایع‌دستی استان ضمن تأکید بر ضرورت اجرای طرح‌های توسعه‌ای در صنایع‌دستی اظهار داشت: گسترش فعالیت‌های مربوط به صنایع‌دستی نیازمند تعامل بیشتر دستگاه‌های اجرایی مرتبط و ایجاد تشکل کارآمد بخش خصوصی است.

به گزارش «سیرنگ»، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر بیان کرد: گسترش فعالیت‌های مربوط به صنایع‌دستی نیازمند تعامل بیشتر دستگاه‌های اجرایی مرتبط است، برگزاری نشست‌های کارشناسی و مدیریتی دوجانبه بین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به عنوان متولی امر و سایر دستگاه‌ها و نهادها مانند شهرداری‌ها، اتاق بازرگانی و اداره کل صنعت، معدن و تجارت برای هم‌افزایی و جلوگیری از موازی کاری، لازم و ضروری است.

وی افزود: با توجه به گستره جغرافیایی محل فعالیت هنرمندان سازنده صنایع‌دستی، تسهیلات ارزان‌قیمت روستایی- عشایری کمک شایانی از طرف دولت تدبیر و امید بود که در سال 1397 نصیب تعدادی از این عزیزان شد، خوشبختانه سهمیه جدید این تسهیلات نیز ابلاغ شده که ان‌شاءالله در سال جاری در اختیار متقاضیان فعالیت در مناطق کمتر برخوردار از جمله فعالان حوزه صنایع‌دستی قرار خواهد گرفت.

زرین‌فر ادامه داد: یکی از چالش‌ها و کمبودهای حوزه صنایع‌دستی عدم وجود و یا عدم توانمندی تشکل‌هاست. به همین منظور بر اساس هماهنگی‌های انجام شده به زودی انجمنی در زیرمجموعه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندر بوشهر تشکیل خواهد شد تا به صورت تخصصی و اختصاصی فعالیت‌های زنجیره‌های صنایع‌دستی از جمله تأمین مواد اولیه، تولید، بسته‌بندی، بازاریابی و صادرات را پشتیبانی کند.

وی یادآور شد: برگزاری جام جهانی فوتبال در کشور قطر ظرفیت مناسبی برای عرضه بین‌المللی محصولات استان است که باید از این فرصت استفاده بهینه انجام شود، تعدادی از صنایع‌دستی استان پتانسیل حضور موفق در بازارهای جهانی را دارند، کسب مهر اصالت جهانی توسط دو هنرمند هم 2 استانی یعنی سرکار خانم لطیفه عبدالهی از هنرمندان شهرستان عسلویه در رشته خوس‌دوزی و سرکار خانم جان‌افروز کاویانی از پیشکسوتان شهرستان جم در رشته رِندبافی نشانگر این پتانسیل بالقوه است.

معاون استاندار بوشهر افزود: انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری بین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و شهرداری‌های استان برای ایجاد نمایشگاه دائمی جهت عرضه صنایع‌دستی شهروندان محترم و همچنین نصب المان‌های شهری با رویکرد ارج نهادن به سازندگان این محصولات هنری از دیگر برنامه‌های استان در این زمینه است.

منبع: فارس