بوشهر از استان‌های موفق در عرصه هنر است
سیرنگ: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: بوشهر از استان‌های موفق در عرصه هنر است.
كدخبر: id-6116
تاريخ: 2019-04-10 08:34:38

آیت الله صفایی بوشهری در دیدار با هنرمندان بوشهری به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی اظهار داشت: هنر زیباترین شیوه ارائه مفهوم است و بدون استفاده از هنر در هر کاری شاهد نقص خواهیم بود.

به گزارش «سیرنگ»، وی با اشاره به اهمیت راه اندازی موزه‌های هنر خاطرنشان کرد: بوشهر از استان‌های موفق در عرصه هنر است و با واکاوی تاریخ مشخص می‌شود که از زمان تمدن ایلامی در بوشهر شعر سروده شده است.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر تشکیل شورای عالی هنری غیر رسمی با حضور هنرمندان و دستگاه‌های مربوط برای ساماندهی فعالیت‌های مرتبط با هنر اضافه کرد: خط مقاومت هنری باید حفظ و متناسب با شرایط فرارو برای آن برنامه ریزی شود.

وی با اشاره به استفاده امپریالیسم از ابزار هنر برای رسیدن به اهداف و خواسته‌هایشان ادامه داد: امپریالیسم و استکبار هنری رسانه‌های بی‌شماری در اختیار گرفته‌اند تا به اهداف خود در این زمینه دست یابند.

آیت الله صفایی بوشهری خواستار پیش‌بینی اعتبار لازم برای مقابله با امپریالیزم هنری و استکبار هنری شد و تصریح کرد: در ارتباط با هنر باید به سمت خودکفایی اعتباری هنر حرکت کرد و مسئولان باید حمایت لازم را از هنرمندان داشته باشند.

رئیس حوزه هنری استان بوشهر نیز در این دیدار از برگزاری متنوع حوزه هنری بوشهر به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی خبر داد و اظهار داشت: هنرمندان نقش بسیار مهمی در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب دارند.

امید پارسایی‌فر اضافه کرد: هنرمندان با تولیدات مناسب خود می‌توانند نقشی اساسی در ترویج سبک زندگی اسلامی به عنوان یکی از راهبردهای مهم بیانیه گام دوم انقلاب داشته باشند.

در این نشست تابلو نقاشی شهید مرتضی آوینی اثر هنرمند محمد نادری از سوی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر رونمایی شد.

Thumbnail

Thumbnail

Thumbnail

Thumbnail

Thumbnail

Thumbnail

Thumbnail

Thumbnail

Thumbnail

با حضور مسئولان استانی؛

پوستر هفته هنر انقلاب اسلامی در بوشهر رونمایی شد

پوستر هفته هنر انقلاب اسلامی در آئینی با حضور مسئولان استانی در بوشهر رونمایی شد.

رئیس حوزه هنری بوشهر در آئین رونمایی از پوستر هفته هنر انقلاب اسلامی اظهار داشت: برنامه‌های مختلف و متنوعی به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

امید پارسایی‌فر خواستار همکاری همه دستگاه‌های ذی‌ربط در برگزاری برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی شد و بیان کرد: یکی از برنامه‌های ویژه این ایام معرفی چهره برتر هنری استان بوشهر است.

وی از دیگر برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی به دیدار هنرمندان با نماینده ولی فقیه در استان بوشهر و همچنین دیدار با استاندار بوشهر اشاره کرد و افزود: از تابلو شهید مرتضی آوینی نیز در این هفته رونمایی می‌شود.

Thumbnail

رئیس حوزه هنری بوشهر گفت: افتتاح پلاتو حوزه هنری، عطرافشانی قبور مطهر شهدا و مراسم گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در دلوار و تجلیل از فعالان هنر انقلاب اسلامی از دیگر برنامه‌های هفته است.

پوستر هفته هنر انقلاب اسلامی با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، رئیس حوزه هنری استان بوشهر و سایر مدیران دستگاه‌های اجرایی در دفتر معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، با حضور خبرنگاران و اهالی رسانه رونمایی شد.

در این جلسه رؤسا و مدیران کل دستگاه‌های بسیج هنرمندان، صدا و سیمای مرکز استان، فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان اوقاف، بنیاد شهید و امور ایثارگران، دفتر اجتماعی و رئیس استانداری و کارشناسان هنری استان حضور داشتند.