رونمایی از تندیس دوبیتی‌سرای صاحب‌نام استان بوشهر
سیرنگ: در آئینی با حضور مردم و مسئولان، تندیس «ملامحمد نادم» شاعر دوبیتی‌سرای صاحب‌نام استان بوشهر رونمایی شد.
كدخبر: id-6094
تاريخ: 2019-03-21 15:18:41

دکتر عبدالله رضایی استاد دانشگاه و نویسنده کتاب‌های ادبیات عامیانه استان بوشهر در آئین رونمایی از تندیس «ملامحمد نادم» اظهار داشت: رونمایی از این تندیس در نخستین روز سال را به فال نیک می‌گیریم و می‌تواند آغازی برای کارهای بزرگی در این حوزه باشد.

به گزارش «سیرنگ»، وی در ادامه به معرفی اشعار نادم پرداخت و بیان کرد: استفاده مناسب از صنایع ادبی در اشعار نادم باعث شده تا این دوبیتی سرای آب‌پخشی دارای اشعاری منحصربه‌فرد باشد.

دکتر نگهدار شادکام نیز در این آئین به بیان زندگی‌نامه این شاعر پرداخت و جنبه‌های مختلف اشعار نادم را مورد نقد و بررسی قرار داد.

شهردار آب‌پخش در این آئین اظهار داشت: شهر آب‌پخش دارای مفاخر و بزرگان بسیار زیادی است و به عنوان مهد فرهنگ و علم در استان بوشهر شناخته می‌شود.

اعظم صمصامی از معرفی مفاخر و بزرگان آب‌پخش به عنوان یکی از اولویت‌های مهم یاد کرد و افزود: نادم یکی از شاعران صاحب‌نام استان بوشهر است که تاکنون کمتر به این چهره ادبی پرداخته شده است.

Thumbnail

مصطفی رضایی عضو شورای شهر آب‌پخش نیز در این آئین اظهار داشت: وظیفه خود می‌دانیم که حمایت مناسبی را از بخش فرهنگ و ادب در شهر آب‌پخش داشته باشیم و در این راه از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم.

خالق تماری دیگر عضو شورای شهر آب‌پخش نیز در این آئین با تقدیر از طراحی و نصب تندیس نادم شاعر بزرگ آب‌پخشی، تقویت برنامه‌های فرهنگی را یک ضرورت دانست.

شعرخوانی علی طوسی از شاعران آب‌پخشی از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

منبع: مهر