اختتامیه هفتمین جشنواره تئاتر کوتاه گناوه برگزار شد
سیرنگ: آئین اختتامیه هفتمین جشنواره تئاتر استانی کوتاه گناوه در مجتمع فرهنگی خلیج فارس این شهر برگزار شد.
كدخبر: id-6093
تاريخ: 2019-03-18 08:37:15

جهانشیر یاراحمدی رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر در این آئین از برگزار کنندگان و دست اندر کاران این جشنواره تقدیر کرد و اظهار داشت: سال ۹۷ برای تئاتر استان بوشهر بویژه در حوزه اجرای عموم سال بسیار خوبی بود.

به گزارش «سیرنگ»، وی گفت: امید است که روند موفقیت تئاتر استان در سال‌های آتی ادامه یابد و اتفاق‌های خوبی برای تئاتر استان رقم بخورد.

علیرضا سبحانی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گناوه و دبیر این جشنواره اظهار داشت: هر اثری در قالب هنر ارائه شود پایدار است و با گذشت زمان دچار زوال و نابودی نخواهد شد.

وی افزود: امروز آثار هنرمندان بزرگی در جهان و در کشور ما با وجود گذشت سال‌ها از حیات آنها همچنان باقی است و مورد استفاده بشر قرار می‌گیرد و یاد آنها را زنده نگه می‌دارد.

سبحانی گفت: در هفتمین جشنواره تئاتر استانی کوتاه گناوه پس از فراخوانی ۲۱ اثر به دبیرخانه رسید که از بین این آثار ۸ نمایش به مرحله نهایی راه یافت و کارهای اجرا شده خوب و قابل قبول بود.

وی تصریح کرد: اهداف این جشنواره استعدادیابی در زمینه هنرهای نمایشی، فراهم کردن زمینه‌ای برای رشد و شکوفایی این استعدادها و ایجاد شور و نشاط در بین جوانان و نوجوان علاقمند است که امید است به این اهداف دست یابیم.

Thumbnail

دبیر جشنواره تئاتر کوتاه گناوه بیان کرد: تولید تئاتر در گناوه علا رغم مشکلاتی که وجود دارد خوب بوده و حدود ۴۵ اثر در سال ۹۷ تولید شده است که هر نمایش نیز سه تا چهار بار به اجرای عمومی رفته که در مجموع قابل قبول است.

وی افزود: باید در زمینه ورک شاپ ها، برپایی کارگاه‌ها و زمینه‌های آموزشی اهتمام بیشتری داشت تا کیفیت کارها باز هم افزایش بیشتری یابد.

وی با تقدیر از همه دست اندر کاران این جشنواره ادامه داد: مهدی نصیری، حیدر مظفری، رضا گشتاسب داوران و جواد متین، فضل الله عمرانی و محمد ابراهیم زاده مطلق هیأت بازبینی این جشنواره را بر عهده داشتند.

سبحانی اظهار داشت: ۸ نمایش راه یافته به بخش پایانی شامل نمایش «دختر دایی» نوشته حامد غلامعلی زاده به کارگردانی مجتبی عباسی، «رینگ» به نویسندگی و کارگردانی حیدر ذاکری، نمایش «X1» نوشته مهدی تنگستانی زاده و کارگردانی حمید طاهری، نمایش «پروانه و یوغ» نوشته محمد چرمشیر و به کارگردانی علیرضا رحیم‌زاده، «سلاخ خانه شماره پنج» نوشته رضا مختارزاده و به کارگردانی علیرضا بهرامی، «اعترافات چرخ گوشت برای جهیزیه» نوشته مهدی تنگستانی زاده و به کارگردانی مهدی ایزدی، نمایش «تور» به نویسندگی و کارگردانی سید مهدی محمدی، نمایش «ایکس» نوشته مریم رستمی و به کارگردانی حدیث شهمرادی و حمید زارعی بودند.

سبحانی بیان کرد: آثار ارائه شده توسط هیأت داوران مورد ارزیابی قرار گرفت که نتایج آن به شرح ذیل اعلام می‌شود.

رتبه‌های برتر در طراحی بروشور به حسین عرب زاده برای نمایش «دختر دایی» تعلق گرفت و در طراحی لباس حدیث شهمرادی با نمایش ایکس دوم و معظمه قنبری با نمایش سلاخ خانه شماره ۵ اول شدند.

در موسیقی حسین رئیسی برای نمایش دختر دایی رتبه اول، علیرضا غلامشاهی برای نمایش تور دوم شد و در طراحی صحنه سید مهدی محمدی برای نمایش تور اول و امین پارسا با نمایش پروانه و یوغ دوم شدند.

در بخش بازیگران زن محدثه شعبانی از نمایش تور سوم، فاطمه حیات داوودی نمایش ایکس دوم، زهرا احمدی نمایش سلاخ خانه شماره ۵ اول شد.

در بخش بازیگران مرد، محمدرضا تنگستانی برای نمایش «تور» اول، مهران حیدری زاده برای نمایش «اعترافات یک چرخ گوشت و «ایکس ۱» دوم، محمدرضا بازدار برای «سلاخ خانه شماره ۵» سوم شدند.

در نمایشنامه نویسی مریم رستمی با نمایش ایکس و رضا مختارزاده نمایش سلاخ خانه شماره ۵ به طور مشترک دوم و حامد غلامعلی زاده با نمایش دختر دایی اول شد.

در بخش کارگردانی رتبه اول حدیث شهمرادی و حمید زارعی با نمایش ایکس، رتبه دوم مجتبی عباسی برای نمایش دختر دایی، رتبه سوم سید مهدی محمدی برای نمایش تور انتخاب شدند.

این جشنواره از ۲۳ تا ۲۵ اسفند ماه در گناوه برگزار شد و در آئین اختتامیه از برگزیدگان تقدیر به عمل آمد.

منبع: مهر