ارشاد از گروه های موسیقی محلی در بوشهر حمایت می کند
سیرنگ: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: نگاه این اداره کل همواره حمایت موثر از گروه های موسیقی محلی است.
كدخبر: id-6089
تاريخ: 2019-03-13 16:17:46

فاطمه کرم پور در دیدار با هنرمندان موسیقی استان بوشهر افزود: موسیقی محلی بویژه موسیقی سنتی بوشهر به دلیل شاد بودن جذابیت خاص در داخل و خارج از کشور دارد.

به گزارش «سیرنگ» به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، وی بیان کرد: امروزه ذائقه مخاطبان موسیقی به سمت حوزه پاپ رفته که باید با تعامل، هم‌افزایی و کمک یکدیگر موسیقی محلی بوشهر که در سطح ملی و بین‌المللی شناخته شده است را احیا کرد.

وی ادامه داد: همه دستگاه‌های اجرایی و انجمن‌ها با مشکل بودجه مواجه هستند که امیدواریم با برنامه‌ریزی و تدوین یک برنامه جامع و کامل برای سال آینده این موضوع حل شود.

کرم پور در ارتباط با بیمه هنرمندان گفت: روند این بیمه به دلیل وجود اشکال در سایت مقطعی با مشکل مواجه بود که هم‌اکنون با حل آن هنرمندان می‌توانند با مراجعه به واحد صندوق اعتباری بیمه هنرمندان اداره کل و تشکیل پرونده اقدام‌های لازم را انجام دهند.

Thumbnail

وی ادامه داد: هنرمندان موسیقی در شهرستان‌ها نیز باید تشکیل پرونده را از طریق ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستانی انجام و برای تائید نهایی و مراحل بعدی به واحد صندوق اعتباری بیمه هنرمندان اداره کل مراجعه کنند.

کرمپور در ارتباط با تأمین محل تمرین گروه‌های موسیقی نیز اظهار کرد: گروه‌های متقاضی محل تمرین می‌توانند با ارائه نامه به معاونت هنری و سینمایی اداره کل و انجام هماهنگی‌های لازم از سالن و پلاتوهای مجتمع فرهنگی و هنری بوشهر استفاده کنند.

وی افزود: امروزه فرهنگ و هنر با رویکرد درآمدزایی و ثروت در جهان شناخته می‌شود که این مهم باید مدنظر گرفته شود.

در این نشست هنرمندان علاوه بر بیان مسائل و مشکلات این حوزه راهکارهایی برای فعال‌تر شدن حوزه موسیقی استان ارائه کردند.

در پایان این نشست توسط مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرتضی قائد پوری به عنوان مشاور هنری این اداره کل معرفی شد.