لوکیشن فیلم محمد رسول‌الله در عسلویه بازسازی می‌شود
سیرنگ: رئیس حوزه هنری استان بوشهر گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته لوکیشن فیلم محمد رسول‌الله اثر «مجید مجیدی» در روستای «بنود» شهرستان عسلویه بازسازی می‌شود.
كدخبر: id-6085
تاريخ: 2019-03-16 22:51:00

امید پارسایی فر در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: با توجه به اتفاقات اخیر در ساحل بنود عسلویه و تخریب سؤال‌برانگیز سازه‌ها و دکور فیلم تاریخی محمد رسول‌الله (ص) که از آثار ارزشمند و ماندگار تاریخ سینمای انقلاب اسلامی و جهان اسلام محسوب می‌شود، نامه‌نگارهایی در این زمینه با منطقه ویژه اقتصادی انرژِی پارس انجام شد.

به گزارش «سیرنگ»، وی بیان کرد: در پیگیری‌ها توقف روند تخریب و بازسازی محیط یاد شده که ارزش‌های هنری و ظرفیت‌های فوق‌العاده برای استفاده در سایر آثار آیینی، نمایشی و سینمایی کشوراست، مورد تأکید قرار گرفت.

Thumbnail

پارسایی فر ادامه داد: در پی این درخواست مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس روز جمعه گذشته در محل لوکیشن این فیلم در ساحل بنود حضور یافت و علاوه بر بازدید میدانی دستورات لازم برای ترمیم آسیب‌های وارده به قسمت‌هایی از این لوکیشن صادر کرد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: در این ارتباط بزودی با ترمیم این لوکیشن روستای بنود از استان بوشهر به عنوان یک قطب گردشگری تبدیل می‌شود.

سید پیروز موسوی افزود: از شروع ساخت این لوکیشن سازمان منطقه ویژه پارس نیز همراه بوده و با وجود آسیب‌های فراوان وارد شده به این اثر فاخر، بزودی علاوه بر جبران خسارت‌ها، با برنامه‌ریزی صحیح، این محل می‌تواند در جذب گردشگر و ایجاد اشتغال برای ساکنان روستا به عنوان منطقه‌ای پررونق میزبان گردشگران باشد.

Thumbnail

تخریب بخشی از لوکیشن فیلم محمد رسول در 2 هفته گذشته با واکنش‌های زیادی توسط دوستداران فرهنگ و هنر استان بوشهر مواجه شده بود که در این ارتباط حوزه هنری با پیگیری‌های خود زمینه بازسازی محدوده تخریب شده توسط منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس را فراهم کرد.