انتشار فراخوان جشنواره استانی مد و لباس ایرانی اسلامی
سیرنگ: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: فراخوان چهارمین جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی در این استان منتشر شده است.
كدخبر: id-6082
تاريخ: 2019-03-15 15:25:41

فاطمه کرم پور در آیین رونمایی پوستر فراخوان این جشنواره افزود: این جشنواره فرصت مناسبی است تا توانمندی ها و ظرفیت های فرهنگ و هنر مد و لباس ایرانی اسلامی در بخش های طراحی، تولید، مقاله و اشاعه الگوهای نوین توسط هنرمندان به نمایش گذاشته شود.

به گزارش «سیرنگ» به نقل از روابط عمومی ادره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، وی بیان کرد: این جشنواره در چهار بخش علمی، مسابقه زنده (طراحی تا اجرا) لباس اجتماع دختران و پسران، طرح اولی ها و طراحی و چاپ بر روی لباس برگزار می شود.

کرم پور ادامه داد: شرکت در جشنواره برای تمامی هنرمندان، فعالان حوزه فرهنگی و هنری، تولیدکنندگان و عرضه کنندگان آزاد است و طرح های ارائه شده در تمام بخش‌ها ‌باید مطابق با موازین اسلامی، فرهنگ و هویت ایرانی باشد.

وی تصریح کرد: محققان و دانشجویان باید در این بخش آثار خود را حداقل در ١٠ و حداکثر در ٣٠ صفحه ارائه کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر ادامه داد: در بخش زنده هر هنرمند طبق آیین نامه باید در یک بخش شرکت کند ولی در بخش های دیگر می تواند 2 اثر را به دبیرخانه ارسال کنند.

وی اظهار داشت: به کارگیری رنگ های مناسب با سن مورد هدف، قابلیت ارائه طرحها به بازار های تجاری و عدم بکارگیری علائم و حرف انگلیسی در طراحی از مواردی است که باید در بخش طراحی و چاپ بر روی لباس رعایت شود.

کرم پور یادآور شد: در صورت به حد نصاب نرسیدن شرکت کننده در هر بخش دبیرخانه جشنواره مجاز به حذف آن بخش است.

Thumbnail

وی بیان کرد: زمان ارسال آثار و ثبت نام تا تاریخ ١٥ فروردین ماه سال ٩٨ تعیین شده و از ٢٧ تا ٣٠ فروردین نیز جشنواره در دانشکده فنی و حرفه ای الزهراء (س) شهر بوشهر برگزار خواهد شد.

کرم پور گفت: کشف استعدادهای نو، ترغیب هنرمندان بویژه جوانان به کار گروهی، توسعه همکاری بین هنرمندان طراح و دوزنده با بخش صنعت، ترغیب و تشویق جوانان به استفاده از پوشش های ایرانی و اسلامی با حمایت از ایده های برتر جشنواره مد و لباس از هدف های مهم برگزاری این جشنواره است.

وی افزود: استفاده از پارچه های تولید داخل کشور در دوخت لباس ها در راستای حمایت از کالای ایرانی و تولید ملی، تشویق طراحان و دوزندگان به خلق ایده های نو، معرفی برگزیدگان به تولید کنندگان در راستای کارآفرینی، ارائه نمونه طرح های جدید متناسب با آب و هوای منطقه و استانداردهای ملی اسلامی و ترویج طرح های ملی مناسب با سلیقه های در خور شان جوانان ایران زمین بر اساس سبک زندگی اسلامی از اهداف برگزاری جشنواره است.