برترین‌های جشنواره فیلم کوتاه بوشهر معرفی شدند
سیرنگ: از سری برنامه‌های بزرگداشت یازدهمین هفته بزرگداشت روز بوشهر برترین‌های جشنواره فیلم کوتاه در آیینی با حضور دوستداران این عرصه تجلیل شدند.
كدخبر: id-6078
تاريخ: 2019-03-09 01:34:05

رئیس انجمن سینمای جوان بوشهر در این آیین گفت: این جشنواره از رویدادهای مهم برای اهالی سینما و علاقمندان تلقی و از لحاظ اهمیت حتی می‌توان جایگاه بین‌المللی را برای آن متصور شد.

به گزارش «سیرنگ»، عبدالرحمان برزگر افزود: فعالیت‌های هنری، نقطه مشترک میان ملل است که با ایجاد ظرفیت‌های فراوان می‌توان این آمیختگی عجیب فرهنگی کهن را در آیین‌ها و اشتراکات فرهنگی توسط هنرمندان تجربه کرد.

وی اظهار داشت: در جشنواره فیلم کوتاه بوشهر هم‌آوایی هنرمندان جوان در 75 فیلم کوتاه مشاهده شد که آنها با تولید محتوای متنوع در جریان سازی فرهنگی نقش به سزایی داشتند.

برزگر یادآور شد: از مجموع 75 فیلم کوتاه راه‌یافته در بخش مسابقه 6 فیلم مستند، 16 فیلم کوتاه و 4 فیلم انیمیشن بودند که با شرایط حضور در جشنواره مطابقت و مورد ارزیابی قرار گرفتند.

وی گفت: در بخش فیلم کوتاه داستانی فیلم «حصار» به کارگردانی علیرضا فرهومند و فیلم «گوش ماهی» به کارگردانی علی کارگر حایز رتبه برتر شدند.

برزگر ادامه داد: در بخش فیلم مستند فیلم «آناهیتا» به کارگردانی مهرداد مصدق، در بخش بهترین ایده، فیلم کوتاه «وداع» به کارگردانی حلیمه آذریون، در بخش فیلم کوتاه داستانی «کاتر» کار مشترک مسعود نساوند، حدیث حکمت شعار و علی مهرور حائز رتبه های برتر شدند.

وی گفت: در بخش بهترین انیمیشن نیز انیمیشن «پدر» و «خط» اثر عابدین رمضانی و سهیل غلامی به عنوان برگزیده معرفی شدند.

اجرا گروه موسیقی مفتون و تجلیل از این گروه از دیگر برنامه های این جشنواره بود.

18 اسفند سالروز تأسیس مدرسه تاریخی سعادت به‌عنوان روز بوشهر نامگذاری شده که در هفته منتهی به این روز ویژه برنامه‌های مختلف فرهنگی، ورزشی، تفریحی و اجتماعی در شهر بوشهر برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا