شب شعر و موسیقی در گناوه برگزار شد
سیرنگ: شب شعر و موسیقی در دومین شب نهمین هفته فرهنگ و هنر گناوه با عنوان (شب‌های فرهنگ گناوه ) در مجتمع فرهنگی هنری خلیج فارس برگزار شد.
كدخبر: id-6066
تاريخ: 2019-03-07 05:40:57

معاون دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر در این مراسم اظهار داشت: باعث خرسندی است که در روزهایی که به بهار طبیعت و نوروز نزدیک میشویم جشن فرهنگ و هنر گناوه در این بندر زیبا در حال برگزاری است.

به گزارش «سیرنگ»، محمد مظفری افزود: در جشن فرهنگ گناوه با استفاده از برنامه‌های متنوع سعی شده است تا در کنار مردم خونگرم این دیار از داشته‌ها، بزرگان، نخبگان، بانوان و مردان هنرمند و جوانان دیارمان تجلیل و داشته‌هایمان را با هم به اشتراک بگذاریم.

Thumbnail

مظفری گفت: مفتخریم که در دومین شب از جشن فرهنگ گناوه از دو تن از پیشکسوتان فرهنگ و هنر گناوه تجلیل می‌شود که شاید برای جوانان ناشناخته باشند ولی بزرگان این دیار با هنر آنها خاطرات زیادی دارند.

وی بیان کرد: آئین افتتاح شب‌های فرهنگ گناوه روز دوشنبه با حضور پرشور مردم گناوه بخصوص نسل جوانان و خانواده‌ها با برگزاری جشنواره حجم‌های ماسه‌ای و بازی‌های بومی و محلی در ساحل گناوه آغاز شد.

Thumbnail

دبیر جشن فرهنگ گناوه از برگزاری برنامه‌های متنوع در هفته فرهنگی این شهر خبر داد و افزود: برگزاری شب شعر موسیقی، شب تئاتر، سینما و عکاسی، شب کتاب، کافه گپ، حافظ خوانی، اجرای نمایش‌های میدانی و صحنه‌ای، شب فوتبال، و تقدیر از پیشکسوتان و نخبگان فرهنگی ورزشی شهر گناوه از جمله برنامه‌های مهم هفته فرهنگ و هنر گناوه با عنوان (شب‌های فرهنگ گناوه) است.

در برنامه شب شعر و موسیقی جشن فرهنگ گناوه، از علی باهو (شاعر) و مصطفی ظرافت (نوازنده نی جفتی) دو تن از پیشکسوتان فرهنگ شفاهی شهرستان تجلیل شد.

شعرخوانی شاعران، اجرای نقالی و شاهنامه خوانی، اجرای سرود محلی، اجرای موسیقی محلی از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

شب‌های فرهنگ گناوه از ۱۳ تا ۱۷ اسفند در مجتمع فرهنگی هنری خلیج فارس گناوه برگزار خواهد شد.

منبع: مهر