جشنواره ملی سطحه در گناوه برگزار شود
سیرنگ: رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهرگفت: امید است در سال ۹۸ به همت گروه‌های نمایشی و تئاترشهرستان گناوه «جشنواره ملی تئاتر سطحه» در گناوه برگزار شود.
كدخبر: id-6063
تاريخ: 2019-03-12 02:30:49

 جهانشیر یاراحمدی رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر جمعه شب در پنجمین ضیافت بفرمائید کتاب گناوه با تقدیر از برگزارکنندگان نهمین جشن فرهنگ و ضیافت بفرمائید کتاب اظهار داشت: ابزار هنر بهترین وسیله برای معرفی شهر و دیار ما نه تنها در کشور بلکه در سطح جهان است و گناوه با دارا بودن زمینه‌های هنری مختلف این قابلیت را دارد که به بهترین وجه از طریق هنرمندان و هنرهای آنها معرفی شود.

به گزارش «سیرنگ»، وی گفت: مسئولان شهر با طرح و ایده و فکر به مسائل فرهنگی شهر بپردازند و در حوزه فرهنگ در شهر از رویدادها و کارهای فرهنگی حمایت کنند تا بتوان از طریق این رویدادهای فرهنگی به معرفی شهر کمک کرد.

‌یاراحمدی با اشاره به نمایشنامه «بوم» اثر غلامحسین دریانورد بیان کرد: در این کتاب نمونه‌ای از تئاتر به نام تئاتر سطحه معرفی می‌شود که این نوع تئاتر نمونه بیرونی در ایران و جهان ندارد و فقط در تعداد محدودی کشور اروپایی یکسال به صورت آزمایشی برگزار شد که ادامه نیافت.

وی تصریح کرد: در جشن فرهنگ سال‌های گذشته به صورت آزمایشی با تعداد گروهای محدود این تئاتر کار شد و امسال نیز با رئیس انجمن نمایش کشور صحبت شد که این نوع تئاتر به صورت جشنواره ملی برگزار شود.

Thumbnail

‌ یاراحمدی اظهار داشت: امید است در سال ۹۸ به همت گروه‌های نمایشی و تئاتر شهرستان گناوه «جشنواره تئاتر سطحه» که نمونه برجسته آن نمایشنامه بوم اثر استاد دریانورد است را بتوان در سطح ملی در گناوه برگزار کرد.