کوچه فستیوال موسیقی در بوشهر آغاز شد
سیرنگ: برنامه کوچه فستیوال بوشهر با اجرای موسیقی نواحی و اجرای گروه‌هایی از نقاط مختلف ایران در بافت تاریخی بوشهر آغاز شد.
كدخبر: id-6059
تاريخ: 2019-03-12 02:00:44

احسان عبدی پور کارگردان برجسته بوشهری و از مجریان این برنامه فرهنگی و هنری عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: استقبال بسیار خوبی را از این برنامه شاهد بوده‌ایم که بی سابقه بوده است.

به گزارش «سیرنگ»، وی با اشاره به اینکه این فستیوال مغایر با کار تجاری و بیزینس است، خاطرنشان کرد: در این فستیوال نه به دنبال کسب درآمد هستیم و نه می‌خواهیم که هزینه‌ای از بیت‌المال داشته باشیم.

عبدی‌پور با اشاره به استقبال گسترده از این فستیوال توسط مردم نقاط مختلف کشور، تصریح کرد: امسال تمرکز این فستیوال بیشتر شده است و در سطح شهر گسترده شده است و اغلب افرادی که سال‌های قبل در این فستیوال حضور داشتند امسال پرتعدادتر حضور یافته‌اند.

Thumbnail

وی خاطرنشان کرد: طی سال‌های اخیر اتفاقات خیلی خوبی در حوزه موسیقی استان بوشهر صورت گرفته است و موسیقی بوشهر به کل کشور به عنوان یک رویداد مهم فرهنگی ارائه شده است.

داریوش غریب‌زاده مستندساز و از مجریان این طرح نیز بیان کرد: اینجا محلی برای آشنایی بیشتر با فرهنگ بوشهر است. موسیقی ریلی شده تا واگن‌های مختلف حامل فرهنگ را به هم متصل کند.

وی خاطرنشان کرد: اینکه موسیقی را به صرف موسیقی تنها نگاه نکنیم و همه مسائل فرهنگی را به خوبی ببینیم و تنها به دید موسیقی به این فستیوال نگاه نکنیم.

شاهین بهرام‌نژاد دیگر هنرمند بوشهری نیز در این نشست اظهار داشت: تلاش شده تا از ظرفیت‌های هنری بوشهر خصوصاً هنر موسیقی استفاده کنیم که مردم را شاد کنیم و یک برنامه مستقل و غیردولتی را برگزار کردیم و اولین فستیوال را مربوط به موسیقی نواحی بوشهر برگزار کردیم و اکنون شاهد دومین دوره هستیم.

وی اضافه کرد: در شرایطی که موسیقی اصیل ایرانی رو به فراموشی گذاشته و اگر مراقب نباشیم موسیقی نواحی ایران فراموش می‌شوند تلاش کردیم تا برگزاری این فستیوال فرزندان خود را با این نوع موسیقی آشنا کنیم و پاسداشتی برای فرهنگ نواحی ایران باشد.

بهرام‌نژاد تصریح کرد: فستیوال نخست با استقبال بسیار خوبی روبرو شد و فستیوال دوم را علی‌رغم مشکلات متعدد برگزار کردیم.

 

Thumbnail

دومین فستیوال موسیقی کوچه از تاریخ ۲۰ الی ۲۶ اسفند ماه در کافه حاج رئیس در شهر بوشهر و در دو ساعت ۱۹ و ۲۱ و ۳۰ دقیقه برگزار می‌شود.

در این فستیوال موسیقی محفلی عرب، گروه خوزستان (کماکان)، موسیقی افغانستانی، موسیقی آذربایجان (استاد اسدالهی)، موسیقی خراسان شمالی (گروه نغمه‌ستان)، موسیقی لرستان (گروه سورنا)، موسیقی هرمزگان (گروه داماهی) و موسیقی اختتامیه (شگفتانه) برگزار می‌شود.

برگزاری ورک‌شاپ تئوریک موسیقی در سه مرحله، اجرای برنامه‌های بداهه نوازی شامل شب هرات، شبک جنگ، شب اصفهان، شب موسیقی خیابانی، شب شیراز، شب بردستان، شب هرمز، شب عرب، شب بوشهری، بداهه نوازی، ورکشاپ نیمه‌خوانی و شب ریتم از دیگر برنامه‌ها است.

از دیگر برنامه‌های می‌توان به موسیقی حنابندان، موسیقی بندری و موسیقی بوشهر، خیام خوانی اشاره کرد که این برنامه‌ها در حاشیه مراسم موسیقی برگزار می‌شود و رایگان است.

کتاب پژوهشی موسیقی شیب‌کوه اثر محسن شریفان رونمایی می‌شود.