وزیر ارشاد تالار فرهنگی لیان را افتتاح کرد
سیرنگ: بزرگترین سالن اجتماعات مرکز استان بوشهر به ظرفیت ۷۰۰ نفر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بهره‌برداری رسید.
كدخبر: id-6058
تاريخ: 2019-03-01 21:52:34

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه برنامه‌های سفر به بوشهر بزرگترین سالن اجتماعات مرکز استان بوشهر به ظرفیت ۷۰۰ نفر را افتتاح کرد.

به گزارش «سیرنگ»، این تالار در محوطه مجتمع فرهنگی هنری بوشهر در زیربنای هزار و ۵۰۰ متر مربع شامل سالن تشریفات، اتاق گریم و رختکن، سالن اصلی، گالری، محوطه اداری و سیستم‌های پیشرفته سرمایشی و صوتی و تصویری ساخته شده است.

برای اجرای این پروژه فرهنگی افزون بر ۱۴۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بعد از ظهر جمعه در جریان سفر یک روزه خود به استان بوشهر با سه تن از پیشکسوتان عرصه های شعر، موسیقی و تئاتر این استان دیدار کرد.

وزیر ارشاد به دیدار پیشکسوت روزنامه‌نگاری بوشهر رفت

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دیدار پیشکسوت روزنامه‌نگاری و شاعر باسابقه بوشهر رفت.

سیدعباس صالحی در دیدار با اسکندر احمدنیا شاعر و روزنامه‌نگار بوشهری اظهار داشت: پیشکسوتان فرهنگ و هنر ارزش و نقش بسیار مهمی در جامعه دارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر لزوم توجه به پیشکسوتان فرهنگ و هنر اضافه کرد: هنرمندان پیشکسوت سال‌ها در امور گوناگون جامعه نقش مهم و موثری ایفا کرده‌اند.

وی یکی از اولویت‌های وزارت ارشاد را حمایت و تجلیل از پیشکسوتان فرهنگ و هنر عنوان کرد و افزود: پیشکسوتان حوزه فرهنگ و هنر باید در بخش ساختارها و زیرساخت‌های فرهنگ و هنر نقش مشورتی بیشتری ارائه دهند.

Thumbnail

در این نشست از فعالیت‌های ادبی اسکندر احمدنیا و حضور مؤثر و مستمرش در عرصه‌های ادبیات و روزنامه نگاری، شعر و ادب تقدیر شد.

در سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بوشهر ضمن افتتاح سالن فرهنگی ۷۰۰ نفره مشکلات هنرمندان بوشهری در رشته‌های مختلف بررسی می‌شود.

وزیر ارشاد:

مطبوعات در روزهای پایانی سال منتظر اتفاقی خوب باشند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تخصیص ۵۰ درصد یارانه مطبوعات خبر داد و گفت: امیدواریم در روزهای پایانی سال شاهد تحقق مطالبه مطبوعات و اتفاقی خوب در این حوزه باشیم.

 سیدعباس صالحی در بدو ورود به بوشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حمایت از مطبوعات و رسانه‌ها را به صورت ویژه در دستور کار داریم و تلاش داریم تا مطالبات و نیازهای آنها محقق شود.

وی از تخصیص ۵۰ درصد یارانه مطبوعات خبر داد و اضافه کرد: امیدواریم در روزهای پایانی سال و با توجه به ارسال نامه‌ای رئیس جمهور، نوبخت و واعظی شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تلاش ویژه برای تکمیل زیرساخت‌های فرهنگی و هنری خبر داد و افزود: طرح‌هایی که دارای پیشرفت بیش از ۷۰ درصد باشند در اولویت تکمیل هستند.

وی تسریع در تکمیل طرح‌ها را به عنوان یک اولویت دانست و بیان کرد: حوزه فرهنگ و هنر در شرایط مالی سختی است ولی تلاش داریم تا با استفاده از همه ظرفیت‌ها زمینه رونق بیش از پیش این بخش فراهم شود.

صالحی با تاکید بر استفاده از ظرفیت و فضای استانی و بخش خصوصی برای کمک به بخش فرهنگ و هنر تصریح کرد: تفاهم‌نامه‌هایی نیز در استان بوشهر منعقد شده است که نویدبخش اتفاقات خوبی است.

وی با اشاره به افتتاح تالار فرهنگ بوشهر به عنوان یکی از مطالبات مردم خاطرنشان کرد: امیدواریم مجتمع فرهنگی هنری بوشهر در سفر رئیس جمهوری به بوشهر در مصوبه‌های سفر گنجانده و در سال‌های ۹۸ و ۹۹ به نتیجه برسد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ترکیب منابع ملی، استانی، عمومی و خصوصی برای توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و هنری خبر داد و افزود: راستا تفاهمنامه وزارت فرهنگ و ارشاد با ۱۲ استان از جمله استان بوشهر منعقد شده است.

وی تاکید کرد: در صورت مواجه شدن با کمبود بودجه و منابع، با استفاده از سایر منابع می‌توان کمبودها را جبران کرد ولی انتظار داریم که شاهد کاهش اعتبارات منابع ملی نباشیم.