نشست نقد و بررسی فیلم «گیلانه» در بوشهر برگزار شد
سیرنگ: نشست نقد و بررسی فیلم «گیلانه» اثری از رخشان بنی اعتماد، روز شنبه ۴ اسفندماه در سالن اجتماعات حوزه هنری استان بوشهر برگزار شد.
كدخبر: id-6053
تاريخ: 2019-02-22 03:41:23

به گزارش «سیرنگ» به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان بوشهر، این نشست به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر با حضور مهتاب ابراهیم زاده فیلمساز و فارغ التحصیل كارشناسی ارشد از دانشگاه كاسل آلمان و جمعی از علاقه مندان به عرصه سینما برگزار شد.

مهتاب ابراهیم زاده در این نشست گفت: تحلیل یک فیلم باید ساختاری انجام شود و در یک فیلم، مسئله چگونه نمایاندن است.

وی اظهار داشت: رخشان بنی اعتماد از مستند سازان دهه 40 و 50 است که یکی از دلایل قوت این فیلمنامه سابقه مستند سازی اوست.

ابراهیم زاده به بازی فاطمه معتمد آریا بازیگر نقش «گیلانه» اشاره کرد و گفت: معتمد آریا بازیگر معرفی شده و توامندی است که با تسلط بر تک تک اعضای بدن و لهجه خود نقش «گیلانه» را به زیبایی ایفا می کند.

وی ادامه داد: بازی معتمد آریا در سطحی قرار داشت که در صحنه ای از این فیلم و خارج از فیلنامه، با بازگشت به سمت مخاطب و نشان دادن اندوه خود ارتباط نزدیکی را با بیننده برقرار کرد.

این فیلمنامه نویس عرصه فیلم کوتاه افزود: کارگردانی این اثر در سطح خوبی قرار داشت ولی در برخی از صحنه ها، حرکت دوربین و میزانسن ها می توانست به گونه ای باشد که مخاطب را به شخصیت­ ها و کاراکترها نزدیکتر کند.

Thumbnail

«گیلانه» که اثر مشترک رخشان بنی‌اعتماد و محسن عبدالوهاب در سال ۱۳۸۳ است، نگاهی به اوایل جنگ و اعزام نیروهای جوان به جبهه دارد، ننه گیلانه به همراه پسر و دختر جوانش در کوران جنگ و در بمباران‌های تهران، زندگی دشواری را می‌گذرانند.

بازیگران «گیلانه»، فاطمه معتمد آریا، بهرام رادان، باران کوثری، ژاله صامتی، شاهرخ فروتنیان، مجید بهرامی و نیره فراهانی می باشند.