هفته فرهنگی هنری شهرستان دیلم برگزار می‌شود
سیرنگ: رئیس شورای اسلامی دیلم گفت: هفته فرهنگی هنری دیلم برای اولین بار از ۱۱ لغایت ۱۷ اسفندماه برگزار می شود.
كدخبر: id-6048
تاريخ: 2019-02-26 01:53:15

محمد رضا غزنوی اظهار داشت: هفته فرهنگی هنری شهرستان دیلم با هدف بیان دستاوردها و ظرفیت های این شهرستان در حوزه های مختلف فرهنگی، هنری و اجتماعی و با هماهنگی و مشارکت همه جانبه دستگاه‌های اجرایی در راستای ارتقای این برنامه ها برگزار می‌شود.

به گزارش «سیرنگ»، وی با اشاره به اینکه این جشنواره از ۱۱ لغایت ۱۷ اسفندماه سال جاری برگزار می شود افزود: معرفی و شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهری نیازمند یک برنامه هدفمند در راستای جذب گردشگران و معرفی جاذبه های گردشگری و تفریحی منطقه است.

رئیس شورای اسلامی شهر دیلم بیان کرد: امروزه برای اینکه بتوانیم در این راستا قدم برداریم نیاز است که این برنامه‌ها هر سال تداوم داشته باشد تا شاهد جذب گردشگران و از همه مهتر شناسایی دیار و منطقه خود در زمینه‌های مختلف باشیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این رویداد مهم فرهنگی برای اولین بار و در آستانه سال جدید در شهرستان دیلم تدارک دیده شده است قطعا پیامدهای مطلوبی را در راستای معرفی فرهنگ بومی منطقه در برخواهد داشت و باعث شور و نشاط اجتماعی در بین همشهریان و ازهمه مهمتر مهمانان نوروزی می‌شود.

غزنوی بیان داشت: معرفی و شناسایی آئین‌های بومی منطقه، بازی‌های بومی، آداب و رسوم منطقه، نمایشگاه‌های مختلف هنری، معرفی جاذبه های گردشگری، بازار و تجارت بندر، معرفی اماکن تاریخی، شناسایی اماکن مذهبی و فعالیت‌های فرهنگی از جمله اهداف برگزاری این رویداد مهم فرهنگی در شهرستان دیلم است.

رئیس شورای اسلامی شهر دیلم تحقق و اجرایی شدن این مقوله مهم در شهرستان را بسیار امید بخش و تاثیر گذار در راستای معرفی شهرستان دیلم در زمینه های مختلف دانست و اظهار داشت: برای اینکه بتوانیم پیشرفت و رشد خوبی در زمینه های مختلف شهری داشته باشیم نیاز به کمک و مشارک آحاد مردم و اقشار مختلف است و قطعا حضور مردم در ایجاد امید و انگیزه برای پیشرفت تاثیر بسزایی خواهد داشت.

منبع: مهر