جشنواره فیلم رشد در استان بوشهر آغاز به کار کرد
سیرنگ: آئین افتتاحیه استانی جشنواره بین المللی فیلم رشد در تنگستان برگزار شد.
كدخبر: id-6015
تاريخ: 2019-02-06 08:18:03

فرماندار تنگستان در آئین افتتاحیه استانی جشنواره بین المللی فیلم رشد در تنگستان ضمن تبریک ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: یاد و خاطره ۴۷۱ شهید دانش آموزی که دوران دفاع مقدس استان برای دفاع از آرمان‌های مقدس جمهوری اسلامی  مبارزه و جان خود را تقدیم کردند گرامی می‌داریم.

به گزارش «سیرنگ»، عبدالحسن رفیعی پور تصریح کرد: هدف استفاده از فیلم و برگزاری جشنواره فیلم رشد بحث استفاده از هنرتصویر و انتقال مفاهیم به دانش آموزان با محورهای علمی و آموزشی است.

فرماندار تنگستان خاطرنشان کرد: دیدن فیلم یک دقیقه‌ای تأثیر آن بر یک کلاس آموزشی چند ساعته با تاثیرگذاری بسیار بالایی است.

وی با اشاره به اینکه زبان هنر زیباترین و اثرگذارترین روش بیان مفاهم است افزود: هدف جشنواره بین المللی فیلم رشد استفاده از تجارب فیلم سازان داخلی و کشورهای خارجی در انتقال مفاهیم علمی، تربیتی و آموزشی است ،که باید تلاش کنیم  از فیلم های آموزشی در آموزش و پرورش بیشتر استفاده و منوط به زمان جشنواره نشود.

رفیعی پور ادامه داد: تاثیراتی که دیدن یک موضوع دارد تاثیرات آن خیلی بیشتراز شنیدن است.

وی بیان داشت: امروز آسیب های اجتماعی  فراوانی با ظهور فضای مجازی و با برنامه ریزی و هزینه هایی که دشمن دارد انجام می دهد، یک تهدید برای قشر جوان و نوجوان به خصوص  دانش آموزان است.

فرماندار تنگستان با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی در کمین دانش‌آموزان است یادآور شد: باید از تمامی ظرفیت‌های موجود برای آگاه‌سازی و کاهش آسیب‌های اجتماعی بهره گیری شود که استفاده از جشنواره فیلم رشد و نمایش فیلم در راستای کاهش آسیب‌ها و افزایش سطح علمی دانش‌آموزان تأثیرگذار است.

این مقام عالی دولت در تنگستان تصریح کرد: امیدواریم در راستای ظرفیتی که در تنگستان ایجاد شده نهایت بهره را ببریم و بتوانیم با آموزش‌های لازم در حوزه‌های آموزشی و علمی، سطح علمی  دانش آموزان بالا ببریم و شاهد ارتقای جایگاه آموزش و پرورش در سطح استان باشیم.

وی افزود: جایگاه تنگستان خیلی بیشتر از این جایگاهی است که حضور دارد و تلاش های بسیارخوبی در این زمینه انجام شده است.

رفیعی پور گفت: رشد قبولی درتنگستان در کنکور یک رشد بسیار خوب است اگر بتوانیم این رشد در سالهای آتی داشته باشیم می توانیم به جایگاه بسیار بالایی در سطح استان دست پیدا کنیم.

منبع: مهر