آغاز جشنواره هنرهای آوایی در شهرستان دیر
سیرنگ: در آیینی جشنواره هنرهای آوایی با حضور 600 دانش‌آموز دختر و پسر آموزشگاه‌های شهرستان دیر در سالن شهید حکیمی آغاز شد.
كدخبر: id-6012
تاريخ: 2019-02-04 12:24:30

حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی در این جشنواره با تبریک فرا رسیدن دهه‌فجر و چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: عشق و ارادت به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام موجب سعادت دنیوی و اخروی افراد می‌شود.

به گزارش «سیرنگ»، امام جمعه بندر دیر با اشاره به نقش و تأثیرگذاری سرودهای حماسی در جریان انقلاب افزود: سرودهایی که قبل از انقلاب خوانده می شد بواسطه عدم استفاده از دستگاه‌های موسیقی امروزی، از معنویت خاصی برخوردار و در روحیه افراد تأثیر‌گذار بود.

وی بیان کرد: امروزه دستگاه‌هایی که برای اجرای سرودها استفاده می‌شود اگر چه به زیباتر شدن آن کمک می‌کند اما از معنویت آن می‌کاهد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان دیر در حاشیه این جشنواره در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس عنوان کرد: یکی از بهترین راه‌های بیان مفاهیم اخلاقی و ترویج روحیه شهادت طلبی، استفاده از هنر بویژه سرودهای حماسی و انقلابی است.

اسماعیل مختارزاده ادامه داد: این جشنواره با شرکت 600 نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر هر سه مقطع تحصیلی در قالب 20 گروه سرود به مدت دو روز برگزار می‌شود.

منبع: فارس