آشنایی دانش‌آموزان استان بوشهر با هنرها و آئین‌های بومی
سیرنگ: رئیس حوزه هنری استان بوشهر گفت: با اجرای برنامه‌های مختلف، دانش‌آموزان استان بوشهر با هنرها و آئین‌های بومی آشنا می‌شوند.
كدخبر: id-6002
تاريخ: 2019-01-29 00:32:48

امید پارسایی‌فر در آئین امضای تفاهمنامه همکاری حوزه هنری بوشهر با اداره کل آموزش و پرورش استان اظهار داشت: حوزه هنری در راستای ارزش های اسلامی برنامه‌های مهمی بر عهده دارد.

به گزارش «سیرنگ»، وی با بیان اینکه کشف استعداد­ها و پرورش آنها همراه با تولید آثار فرهنگی و هنری از اهداف اصلی این حوزه هنری است اضافه کرد: در این راستا حوزه هنری استان بوشهر مهیای پذیرش دختران و پسران مستعد در زمینه های مختلف فرهنگی و هنری است.

رئیس حوزه هنری استان بوشهر در ارتباط با تفاهمنامه همکاری این حوزه با اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: این تفاهمنامه به منظور همکاری و اهتمام مشترک جهت برگزاری نشست های ادبی، کلاس­‌های آموزشی، مراسم کتابخوانی و مسابقات هنری در سطح مدارس به امضا رسید.

Thumbnail

پارسایی‌فر افزود: حضور هنرمندان در بین دانش آموزان، معرفی چهره ­های بارز و نخبه هنری، آشنایی دانش آموزان مدارس با هنرهای ملی و بومی، ارتقا کیفی و کمی هنرهای تصویری در مدارس و مراکز آموزشی وابسته از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه همکاری است.

وی با اشاره به اهمیت ترویج هنر در بین آینده سازان فرهنگ و اندیشه اظهار داشت: حضور فرهنگ و هنر در مدارس و عملی شدن آن در تمام سطح استان بوشهر به خصوص مناطق دور­دست و محروم، دغدغه اصلی حوزه هنری است که با همکاری اداره کل آموزش و پرورش سعی بر اجرای آن داریم.

پارسایی فر افزود: ترویج فعالیت های فرهنگی هنری و بویژه تشکیل کتابخانه فرهنگ و هنر برای شناساندن عناصر آیینی و بومی به دانش آموزان از اهداف مهم حوزه هنری استان بوشهر به شمار می رود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش بوشهر:

فعالیت‌های هنری در مدارس استان بوشهر تقویت می‌شود

Thumbnail

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: فعالیت‌های هنری در مدارس استان بوشهر تقویت می‌شود.

ناصر کرمی در آئین امضای تفاهمنامه حوزه هنری و اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار داشت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تاکید ویژه‌ای بر تربیت دانش‌اموزان شده است.

وی با اشاره به نقش مهم و تاثیرگذار فعالیت‌های هنری در رشد دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شش ساحت تربیتی برای دانش‌آموزان تعیین شده که بخشی از آن با حوزه هنر و زیباشناختی ارتباط مستقیم دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر ادامه داد: آموزش و پرورش همواره سعی دارد با همکاری نهادهای هنری استعداد دانش آموزان را شناسایی و جهت شکوفایی آنان اقدام کند.

کرمی گفت: در این زمینه دغدغه اصلی ورود به موقع هنر در بین دانش آموزان است که باید این دیدگاه در مدرسه ها نهادینه شود.

وی عنوان کرد: با توجه به حساسیت آموزش تخصصی دانش آموزان و پرورش آنان، حوزه هنری استان بوشهر با دارا بودن هویت فرهنگی و ظرفیت لازم گزینه مناسبی برای پیشبرد اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

منبع: مهر