هنرمندان موسیقی استان بوشهر حمایت می شوند
سیرنگ: مسئول مجتمع فرهنگی هنری بوشهر گفت: سالن مجتمع فرهنگی هنری بوشهر تنها برای اجرای کنسرت‌های بومی و سنتی اختصاص پیدا کرده است و با کمترین هزینه و حداکثر حمایت در اختیار هنرمندان استان قرار می‌گیرد.
كدخبر: id-5987
تاريخ: 2019-01-18 20:13:29

حسین لاله رخ در نشست هم اندیشی هنرمندان موسیقی استان بوشهر اظهار داشت: در دنیای امروز بحث تبلیغات و برندینگ یک علم است که سرمایه‌های زیادی در آن هزینه می‌شود و جوانان و نوجوانان جامعه هدف آنان هستند و از این طریق می‌توانند سالن‌های کنسرت را پر کنند.

به گزارش «سیرنگ»، وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری مناسبی روی موسیقی بومی و هنرمندان آن نداشته‌ایم و توقع استقبال گسترده از کنسرت بومی و استانی در شرایط فعلی منطقی نیست، افزود:  80 تا 90 درصد شعر و ملودی کنسرت‌های موسیقی بومی یکسان است و این ضعف باید با نوآوری و ارائه آثار جدید با حفظ اصالت و رعایت ساختار این موسیقی برطرف شود و رعایت سنت‌ها و توجه به خواسته‌های مخاطب باید همزمان مدنظر باشد.

این هنرمند گفت: ریشه عمده مشکلات آموزشگاه‌های موسیقی در استان و ایران ناشی از نبود صنف است و اگر صنفی تشکیل شود می‌تواند  به عنوان بازوی اجرایی جامعه موسیقی عمل کند زیرا در شرایط فعلی هرگونه تصمیم‌گیری به دلیل نبود الزام و بازوی اجرایی نتیجه‌ای ندارد.

مسئول مجتمع فرهنگی هنری بوشهر تأکید کرد: سالن مجتمع فرهنگی هنری بوشهر برای حمایت از هنرمندان و موسیقی بومی استان تنها به اجرای کنسرت‌های بومی و سنتی اختصاص پیدا کرده است و با کمترین هزینه و حداکثر حمایت در اختیار هنرمندان استان قرار می‌گیرد و پس از 10 سال اولین کنسرت بومی با هنرنمایی گروه شبدیز در سالن مجتمع فرهنگی هنری بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

لاله رخ خاطرنشان کرد: باید سطح‌بندی گروه‌های موسیقی استان بوشهر انجام شود تا بر این اساس مکان اجرای گروه مشخص شود و یک گروه سطح پایین و آماتور در سالن‌های بزرگ استان نباید اجرا داشته باشد.

وی یادآور شد: پیشنهاد حذف زمان‌بندی کنسرت‌های موسیقی محلی را مطرح کرده‌ایم تا هنرمندان موسیقی محلی مانند کنسرت‌های پاپ محدود به قوانین فاصله بین دو کنسرت و... نباشند و در زمان و مکان مناسب هر زمان مایل باشند به اجرا بپردازند.